بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا - اقیانوسیه؛

تیم ملی بسکتبال ایران برابر کره‌ به پیروزی رسید



تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه برابر کره‌جنوبی به پیروزی رسید.

  

به گزارش صبح ساحل، مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی کشور تایلند در حال برگزاری است و تیم ملی کشورمان امروز (شنبه) در مصاف با کره‌جنوبی با نتیجه ۶۷ بر ۴۸ مقتدرانه به پیروزی رسید.

شاگردان محمدرضا دستیار فردا یکشنبه به مصاف تیم ملی تایلند خواهند رفت.

محمد محمدنژاد، ابوالفضل جلاعی، جلیل قرنجیک، حکیم منصوری، حسن عبدی، محسن طلوعی، مهدی عباسی، امیررضا احمدی، مرتضی عابدی، محمدحسین سیاری، امید هادی و ایمان یکزاد ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را در این رقابت ها تشکیل می‌دهند.

رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا اقیانوسیه با حضور ۱۱ تیم برگزار می‌شود و تیم قهرمان سهمیه پارالمپیک را کسب خواهد کرد.

تیم ایران در حالی برای رسیدن به آوردگاه پاریس تلاش می‌کند که در ۱۴ دوره گذشته پارالمپیک تنها در چهار دوره حضور داشته است. پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن نخستین تجربه تیم بسکتبال با ویلچر ایران بود. نماینده ایران همچنین در پکن ۲۰۰۸، ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ نیز توانست به پارالمپیک برسد. عنوان هشتمی پارالمپیک ۲۰۰۸ ریو بهترین نتیجه بسکتبال با ویلچر ایران در ادوار پارالمپیک است.

ایران در پارالمپیک آتن ۲۰۰۴ و توکیو ۲۰۲۰ به عنوان نهم و در ریو ۲۰۱۶ به عنوان دهمی رسید.

برنامه دیگر مسابقات بسکتبال با ویلچر ایران به شرح زیر است:

یکشنبه ۲۴ دی: ایران - تایلند

دوشنبه ۲۵ دی: ایران - ژاپن

سه شنبه ۲۶ دی: ایران - استرالیا

چهارشنبه ۲۷ دی: ایران - چین

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها