جهت حمایت از مالکیت کشورمان بر جزایر سه گانه ابوموسی،تنب بزرگ و کوچک؛

ستارگان «رسانه و هنر هرمزگان» و «هنرمندان گیلان» به مصاف هم رفتند



صبح ساحل، ورزشی _ دو تیم ستارگان رسانه و هنر هرمزگان و هنرمندان گیلان در جهت حمایت از مالکیت کشورمان از جزایر سه گانه ابوموسی،تنب بزرگ و کوچک به مصاف یکدیگر رفتند.

در این دیدار که با شعار "ابوموسی، جزیره همیشه ایرانی" در سالن شهدای ابوموسی و در میان استقبال غیرقابل تصور تماشاگران و با حضور فرماندار ابوموسی، فرمانده سپاه ابوموسی و تنی چند از مسوولان محلی برگزار شد، بازیکنان تیم هنرمندان استان گیلان همگی با شماره 3 به نشانه ایرانی بودن سه جزیره تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی وارد میدان شدند و روی پیراهنشان شعار "جزیره همیشه ایرانی، ابوموسی" حک شده بود و بازیکنان تیم رسانه و هنر استان هرمزگان نیز با شعار "ابوموسی، جزیره ایرانیان" وارد میدان شدو تمام بازیکنان این تیم هم شماره 10 بر تن کردندکه نشان دهنده دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس می باشد.

در این  خصوص مدیرعامل باشگاه ستارگان رسانه و هنر هرمزگان گفت: برای اینکه اتحاد،‌ غیرت و همیت ایران و ایرانی را به رخ بیگانگان بکشیم دو تیم فوتبال هنرمندان گیلان و هرمزگان دیداری دوستانه در جزیره ابوموسی برگزار کردند و دیدار دو تیم فوتبال از استان های شمالی و جنوبی کشورمان نشانگر اتحاد مردم ایران است.

یوسف ملایی با بیان اینکه پاسداری از خلیج فارس و جزایر سه گانه وظیفه هر ایرانی است، اظهار کرد: نام خلیج فارس نماد و عاملی برای همگرایی مردم ایران است و دامن زنندگان به ترویج عنوان جعلی برای خلیج فارس محکوم به شکست و انزوا هستند.

وی افزود: وظيفه‌ي ما اين است که با هر دليل و مدرکي که اثبات مي‌کند آبراه جنوب ايران هميشه خليج فارس بوده است، به معرفي اين منطقه بپردازيم. اين‌که هر سال همايش‌هايي و مسابقات فرهنگی و ورزشی با عنوان خليج فارس برگزار مي‌شود، سبب پايداري بيش‌تر اين نام خواهد شد.

ملایی تصریح کرد: خليج فارس مرکزي براي همزيستي و تعاملات فرهنگي و اجتماعي مردم منطقه است. در روزگاري، امام قلي خان با بیرون راندن پرتغالی ها از خلیج فارس کيان ايران اسلامي را حفظ نمود و  در دوره 8 ساله دفاع مقدس هم رزمندگان جان بر کف ایرانی و دلیرانی همچون شهید دارا و شهید رئیسی با رشادت های خود از خلیج پارسی دفاع کردند و امروز نيز اين رسالت به گونه‌اي ديگر ادامه مي‌يابد.

وی بيان کرد: پرداختن به خليج فارس فقط حفاظت از منافع ملي نيست؛ بلکه طبق فرموده مقام معظم رهبری یک مسأله اعتقادی است.مدیرعامل باشگاه ستارگان رسانه و هنر هرمزگان  اضافه کرد: کساني که به دنبال تغيير نام خليج فارس هستند، مانند کساني هستند که خود را به خواب زده‌اند؛ ولي آن‌ها از اين موضوع غافلند که با اين حرکت، نام خليج فارس  برای همیشه ماندگارتر مي‌شود.

وی در پایان گفت: خليج فارس نامي برجامانده از منابع کهن تاريخي است و نام اين منطقه با تاريخ ايران عجين شده است. متأسفانه در سال‌هاي اخير برخی کشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس با حمايت کشورهاي استکباري تلاش‌هايي براي ايجاد ترديد در اين مسأله انجام داده اند؛ ولي پژوهشگران مستقل ترديدي در اين نام ندارند ونخواهند داشت.در دیدار تیم های رسانه و هنر هرمزگان و هنرمندان چهار گل از خط دروازه ها عبور کرد که سهم هر تیم دو گل بود که رضا نيك نظر و مجتبي پوربخش براي هنرمندان فوتسال گيلان  و محمد سالاری هر دوگل تیم رسانه و هنر هرمزگان را به ثمر رساند.

 همچنین تیم رسانه هنر و هرمزگان در مصاف با منتخب ابوموسی به تساوی سه بر سه و هنرمندان گیلان مقابل منتخب فوتسال جزيره ابوموسي به ميدان رفتند كه اين ديدار با برد 6 بر 2 گيلان پايان يافت.

در برگزاری این مسابقات دوستانه فرماندار ورییس اداره ورزش وجوان ابوموسی زحمات زیادی کشیدند که جادارد از آن ها تقدیر شود.

  تیم هنرمندان گیلان: جابر وثوق، محمد هندي، نيما رهايي، بهمن حقيقي، ارشد اميراسكندري، اميد عزتي، فرنود همراه، رضا نظري، سعيد عليپور، رضا نيك‌نظر، مصطفي علي‌نيا، عليرضا تاج شهرستاني، داود حق‌پناه، حامد آهنگي، حامد زيده‌سرايي و علي وهابي بود كه رضا يوسفي به عنوان مربي این تیم را همراهی می کرد.

 تیم رسانه و هنر هرمزگان را امیرحسین طالبی،محمد سالاری، علیرضا آذربان، حسین صادقی، احمد سالاری، رحمان داوودی،میلاد قلاب زاده، امین مسلم زاده، یوسف جلال زاده،ابوالفتح داوری ، مسعود داوری، مسعود دیروار،مورس خیرنیک، کیانوش جهانبخش به مربیگری محسن قلاب زاده و سرپرستی یوسف ملایی تشکیل  دادند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها