چگونه عربستان سعودی با حفاظت از حیات وحش برای حفظ اکوسیستم خود استفاده می‌کند


نویسنده: عدنان نگاری

عربستان سعودی با قرار گرفتن در خط مقدم حفاظت از محیط زیست از طریق ابتکاراتی کارآمد با هدف بازیابی و حفظ تعادل اکولوژیکی قصد این را دارد که اکوسیستم‌ کشور خود را ارتقا بخشد.
اقدامات اقلیمی، انرژی پاک و حفظ زیستگاه‌ها تنها بخشی از 17 هدف توسعه پایدار است که در دستور کار 2030 عربستان سعودی برای توسعه پایدار گنجانده شده است. این طرح‌ها به عنوان نقشه‌ای برای دستیابی به یک اکوسیستم متعادل برای حیات وحش، آب و محیط زیست در پادشاهی سعودی عمل می‌کنند. بدون داشتن تعادل در موارد ذکر شده، اکوسیستم‌ها‌ با چالش‌های بزرگی از جمله گرم شدن کره زمین، کمبود آب و از دست دادن تنوع زیستی روبرو هستند.
کارلوس دوارته، استاد برجسته علوم دریایی در دانشگاه علم و فناوری ملک عبدالله و کرسی تحقیقاتی طارق احمد جفلی در اکولوژی دریای سرخ، 40 سال را صرف تحقیق در مورد اکوسیستم‌های اقیانوسی کرده است.دوارت به رسانه عرب نیوز گفت: «از دست دادن تنوع زیستی، ظرفیت اکوسیستم‌ها را برای حفظ عملکرد خود در شرایط اضطراب‌آور، مانند تغییرات آب و هوایی کاهش می‌دهد.  همچنین نشان‌دهنده از دست دادن محصولات طبیعی و ژن‌های بالقوه مورد علاقه در کاربردهای دارویی، آرایشی، غذایی، انرژی و محیط‌زیست است حتی قبل از اینکه ما آن‌ها را کشف کنیم. اینها پیامدهای اصلی از دست دادن تنوع زیستی، تغییرات آب و هوایی و تأثیر آلودگی گسترده بر جوامع، اقتصاد و رفاه ما هستند. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها