تولید یک میلیون و ۲۳۰ هزار خودرو از ابتدای سال در کشور



سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت از تولید حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه ز از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۱۴۰۲ خبر داد.

  

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم ، مهرداد خسروی سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: در سال جاری حدود یک میلیون و 40 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با تولید 980 هزار دستگاه در مدت مشابه پارسال، رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد.

  

وی افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن 1402 یکصد و 52 هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 34 درصد رشد داشته همچنین حدود 34 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) با رشد 10 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.

 

خسروی ادامه داد: در یازده ماهه امسال، بخش خصوصی با تولید حدود 280 هزار دستگاه خودرو، سهم 23 درصدی در میان خودروسازان کشور داشته که نشان می‌دهد در مقایسه با آمار 173 هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته، این بخش رشد حدود 61 درصدی را در تولید ثبت کرده است.

سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور در طی سال‌های 1397 تا 1400 شکل گرفته بود؛ یعنی کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودرو‌های ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو، براساس برنامه‌های اجرا شده، مدیریت شده است طوری‌که در تولید داخل امسال هم همانند سال گذشته رشد تولیدخودروی کامل را خواهیم داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها