۲۲ مسیر ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان بسته است



مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر راه ارتباطی ۲۲ مسیر اصلی، فرعی و روستایی در جنوب این استان را بسته است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «مجید محبی»، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین مسیرهای بسته شده در بلوچستان در شهرستان‌های دشتیاری، قصرقند، فنوج و دلگان واقع شده که برای بازگشایی این مسیرها ابتدا باید طغیان رودخانه‌های محلی فروکش کند.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام دستگاه‌های امدادرسان از جمله راهداری، هلال احمر و برق به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به هم استانی‌های گرامی هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برق ۴۱ روستای جنوب استان براثر بروز بارندگی و سیلاب قطع شده بود که با وجود سیلابی بودن مسیرها و دشواری های فراوان تاکنون برق ۱۱ روستا متصل شده و همچنان تلاش برای برقدار کردن ۳۰ روستای دیگر با قوت ادامه دارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در سیلاب اخیر هیچ گونه خسارت جانی نداشتیم و خدمات رسانی به مردم آسیب دیده سیلاب با کمک نیروهای هلال احمر ادامه دارد.

محبی گفت: بیشترین خسارت‌های وارده سیلاب اخیر به بخش های زیربنایی از جمله راه‌ها، شبکه برق و کشاورزی بوده که برآورد دقیق آنها توسط کارشناسان ستاد بحران در حال انجام است.

وی افزود: همچنین با توجه به برودت هوای سرد در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان به سبب گستردگی و موقعیت خاص جغرافیایی همواره با بحران های طبیعی روبروست که سیل، خشکسالی و توفان‌های سهمگین ۱۲۰ کیلومتری بطور همزمان از بحران‌های این استان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها