نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

تاسیس کانون‌های مساجد از ترویج تفکر ایجاد فرهنگسرا جلوگیری کرد



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، با بیان اینکه تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ترویج تفکر ایجاد فرهنگسرا جلوگیری کرد، گفت: هیچ‌گونه مجوز احداث حسینیه جدای از مسجد نباید صادر شود.

 

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز جمعه در آیین بزرگداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مراسم اختتامیه مرحله استانی سومین جشنواره سرود «آوای مسجد» در بندرعباس خطاب به نوجوانان و جوانان عضو کانون‌ها، اظهار کرد: یکی از توفیقاتی که خداوند به شما داده است، این بوده که فعالیت‌های خود را در مسجد انجام می‌دهید.

وی بیان کرد: همان‌طور که «ماهی در دریا احساس شادابی و نشاط می‌کند» شما نیز که در فضای مسجد تنفس می‌کنید از نشاط معنوی بهره‌مند خواهید شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت مناسبی برای گروه‌ها و سلیقه‌های مختلف است، تاکید کرد: مدیران کانون‌ها باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد را رونق ببخشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته گروه‌هایی تلاش کردند تا بچه‌های ما را از مسجد جدا کنند، تصریح کرد: تفکر ایجاد فرهنگسراها بر همین اساس شکل گرفت که با راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این مساله منتفی شد.

وی با ذکر این مطلب که امروز مسجد ما فرهنگسرا است، تاکید کرد: همه فعالیت‌هایی که در فرهنگسراها انجام می‌گیرد از جمله برنامه قرآنی، فرهنگی و اجتماعی باید در مسجد برگزار شود.

امام جمعه بندرعباس در ادامه از حسینیه‌ها به عنوان ظرفیت بسیار بزرگی در کنار مساجد نام برد، گفت: مسجد و حسینیه می‌توانند مکمل هم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده ادامه داد: با توجه به جایگاه و قداست مسجد، می‌توان بسیاری از فعالیت‌های هنری نظیر سرود و تئاتر را در حسینیه انجام داد و از این رو باید هیچ‌گونه مجوز احداث حسینیه جدای از مسجد صادر نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی، انقلابی و ارزشی یاد کرد و گفت: دولت ارزشی نباید از مسائل ارزشی غفلت کند و یکی از مکان‌های مهمی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: مسجد سنگر و پایگاه است و اگر بتوانیم فعالیت‌هایمان را به سمت مسجد هدایت کنیم ضرر نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما قبل از انقلاب اسلامی فعالیت خود را از مسجد شروع کردیم و محور رشدمان مسجد بوده است و امروز نیز به برکات مسجد واقفیم، خطاب به نوجوانان مسجدی اظهار کرد: حرکت شما در حوزه فعالیت‌های فرهنگی هنری باعث شود بتوانید در آینده نقش موثری را در جامعه ایفا کنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها