ملک سلمان از جامعه جهانی خواست تا جنایات علیه فلسطینیان را متوقف کنند


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی روز یکشنبه از جامعه جهانی خواست مسئولیت‌های خود را بپذیرد و از جنایات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینیان جلوگیری کند. ملک سلمان در سخنانی که به نمایندگی از وی توسط سلمان الدوساری، وزیر رسانه پیش از ماه مبارک رمضان ایراد کرد، با تاکید بر لزوم ایجاد کریدورهای بشردوستانه ایمن، گفت که رنج فلسطینی‌ها او را رنج می‌دهد. پادشاه سعودی خدا را شکر کرد که ملکوت را با حرمین شریفین برکت داده و به آن اجازه داد تا از اماکن مقدس مراقبت کند، آن‌ها را گسترش دهد و به بازدیدکنندگان و زائرانی که به آن‌ها سرازیر می‌شوند خدمت کند. وی از سربازان سعودی مستقر در مرزها، همه پرسنل نظامی و امنیتی و همه کارمندان بخش دولتی به خاطر فداکاری آن‌ها برای خدمت به کشورشان تشکر کرد. او همچنین دعا کرد که خداوند در این ماه مبارک بر ملت مسلمان و همه جهان سلام و برکت عنایت فرماید.
  
اتخاذ روش زنجیره متحرک برای محاسبه تولید ناخالص داخلی در عربستان
 نگاهی به عرب نیوز
این خبرگزاری دولتی گزارش داد که عربستان سعودی اولین کشور در منطقه شورای همکاری خلیج فارس است که روش زنجیره متحرک را برای محاسبه تولید داخلی واقعی خود اتخاذ کرده است. در این گزارش آمده است که اداره کل آمار بولتن خود را برای سه ماهه چهارم سال 2023 و نسخه سالانه خود را برای همان سال با استفاده از روش جدید به جای استفاده از رویکرد سال پایه ثابت منتشر خواهد کرد.
سیستم جدید در اندازه‌گیری نرخ رشد اقتصادی بسیار پویاتر است و از وزن‌ها و قیمت‌های سال قبل از سال اندازه‌گیری استفاده می‌کند.
 این به ارائه یک اندازه‌گیری در بازه‌های زمانی پیوسته کمک کرده و به طور دقیق شرایط اقتصادی فعلی را نیز منعکس می‌کند. متدولوژی زنجیره متحرک تأثیر تغییرات قیمت را در نظر می‌گیرد و در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی انعطاف‌پذیر است و ارقام را به طور مداوم به روز می‌کند.
همچنین ساختار الگوهای تولید و مصرف را در نظر می‌گیرد و امکان مقایسه بین المللی واضح‌تری را فراهم می‌کند.
بولتن تولید ناخالص داخلی یکی از نشریاتی است که توسط GASTAT به صورت فصلی و سالانه منتشر می شود.
علاوه بر این، بولتن همچنین شاخص‌های اقتصادی سالانه مدرن مانند نرخ رشد تولید ناخالص داخلی، سهم نسبی فعالیت‌های اقتصادی را روشن می‌کند. همچنین شامل چندین جدول تحلیلی است که موجب برجسته شدن مسیرهای اقتصاد ملی می‌شود. 
بولتن‌های حساب‌های ملی به برآوردن الزامات چشم انداز  2030 پادشاهی سعودی و الزامات منطقه‌ای برای آگاهی از واقعیت اقتصاد ملی از جمله مرکز آمار شورای همکاری خلیج فارس، صندوق پول عرب و اتحادیه کشورهای عربی کمک می‌کنند. 
  
زنگ پایان: شاخص اصلی عربستان صعودی در 12.619 بسته شد
 نگاهی به عرب نیوز
شاخص کل سهام Tadawul عربستان سعودی روز یکشنبه با افزایش 40.74 واحدی یا 0.32 درصد افزایش یافت و در 12.618.62 بسته شد. کل گردش معاملات شاخص معیار 7.59 میلیارد SR (2.02 میلیارد دلار) بود که 151 سهم پیشرفت کردند و 66 سهم عقب نشینی کردند. از سوی دیگر، بازار موازی پادشاهی سعودی، Nomu، 129.53 واحد یا 0.49 درصد کاهش یافت و در 26.324.59 بسته شد. 
این در حالی است که 21 سهام پیشرفت کردند، در حالی که 40 سهام عقب نشینی کردند. در همین حال، شاخص MSCI Tadawul 0.65 واحد یا 0.04 درصد افزایش یافت و در 1.603.58 بسته شد. بهترین سهام آن روز شرکت لوله فولاد عربستان سعودی بود. 
قیمت سهام این شرکت با 10 درصد افزایش به 67.10 SR رسید. دیگر عملکردهای برتر شامل شرکت شیمیایی عربستان سعودی و همچنین شرکت لوله‌های شرقی مجتمع برای صنعت بود. 
بدترین عملکرد مربوط به شرکت خدمات پیمانکاری عربستان بود که قیمت سهام آن با 10 درصد کاهش به 232.2 SR رسید. در جبهه اطلاعیه‌ها، شرکت سعودی Tadawul Group Holding نتایج مالی سالانه خود را برای سال منتهی به 31 دسامبر 2023 اعلام کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها