هواشناسی هرمزگان:

افزایش ناپایداری جوی در استان، شناورهای سبک و صیادی از تردد خودداری نمایند



طی روز جاری، افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی بر روی دریای عمان، تنگه ی هرمز و شرق خلیج فارس، پیش بینی می شود و در ساعات بعد ازظهر نیز ناپایداری جوی در ارتفاعات استان مورد انتظار خواهد بود.

       
به گزارش صبح ساحل، امروز، به ویژه از ساعات بامدادی تا ظهر، در مناطق دریایی استان، افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در پاره ای نقاط استان، به ویژه ارتفاعات غربی، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده ی باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.︎بنابراین، توصیه می شود : از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری گردد.
︎در سایر نقاط فاقد شرایط بارشی، بروز ناپایداری ها به صورت وزش تند باد لحظه ای، خیزش گرد وخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، محتمل خواهد بود.
دریا نیز متلاطم خواهد بود. بیشینه ی سرعت وزش باد در محدوده ی 40 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از یک متر پیش بینی می گردد.
︎براین اساس، توصیه می‌شود : شناورهای سبک و صیادی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.
روز دوشنبه از میزان سرعت وزش باد کاسته خواهد شد و ضمن لزوم رعایت احتیاط از سوی شناورهای سبک، شرایط دریا جهت تردد سایر شناورها، مساعد خواهد بود.
به لحاظ دمایی، امروز نوسان دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و از روز دوشنبه تا پایان هفته ی جاری، روند افزایش دما و ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش بینی می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها