در iOS 18 می‌توانید برای سیری یک نام جدید انتخاب کنید



اگر از گفتن نام «سیری» خسته شده‌اید، می‌توانید آن را تغییر دهید.

دیجیاتو نوشت: اپل در iOS 18 ویژگی دسترسی به میانبرهای صوتی را اضافه کرد و اکنون که iOS 18 در حالت بتا در دسترس است، کاربران متوجه شده‌اند که می‌توان از این گزینه برای اختصاص یک نام جدید به سیری استفاده کرد.

 با میانبرهای صوتی، می‌توانید یک عبارت سفارشی که Siri بتواند آن را بفهمد برای راه‌اندازی میانبرها و تکمیل «کارهای پیچیده» مشخص کنید. یکی از میانبرهایی که می‌توانید تنظیم کنید، جایگزینی برای فرمان «Hey Siri‌» است.

استفاده از میانبرها برای انتخاب نام جدید سیری

به‌منظور تنظیم یک میانبر صوتی برای سیری، برنامه تنظیمات را باز کنید، به Accessibility بروید و به پایین اسکرول کنید تا به میانبرهای صوتی برسید. از آنجا، روی «Setup Vocal Shortcuts» بزنید و «Siri‌» (نه Siri‌ Request) را انتخاب کنید. حالا نام جدیدی را که می‌خواهید برای فعال‌کردن Siri استفاده کنید، مانند «Computer» بنویسید.

iOS 18 و سیری

پس از تنظیم نام جدید، آن نام را برای فعال‌کردن Siri در آیفون به زبان بیاورید. توجه داشته باشید که استفاده از این نام جدید به آیفون محدود می‌شود و با دستگاه‌های دیگری مانند HomePod همگام‌سازی نمی‌شود، بنابراین همچنان باید از نام «سیری‌» برای آن دستگاه‌ها استفاده کنید.

  همانطور که در ردیت اشاره شده، اگر این ویژگی را تنظیم کنید، پس از صداکردن این نام جدید، باید قبل از دادن دستورات بعدی منتظر بمانید تا سیری فعال شود. در حالت عادی هنگام استفاده از سیری می‌توانید یک عبارت کامل مانند «هی سیری ساعت چند است؟» را بگویید، اما این روش با تنظیم میانبر صوتی کار نمی‌کند. این‌جا ابتدا باید کلمه فعال‌سازی را بگویید، مکث کنید و پس از فعال شدن Siri، دستور لازم را بدهید.

به دلیل همین تأخیر، احتمالاً این ویژگی چیزی نیست که بیشتر افراد بخواهند به‌طور دائم از آن استفاده کنند.

از میانبرهای صوتی می‌توان برای تنظیم یک فرمان صوتی برای اجرای هر میانبری استفاده کرد. به‌علاوه می‌توانید برای برنامه‌ها و ویژگی‌های سیستمی مانند گرفتن عکس از صفحه، تغییر حجم صدا، پیمایش، فعال‌سازی مرکز کنترل و موارد دیگر از این قابلیت کمک بگیرید. میانبرهای صوتی را می‌توان به جای گفتار، با یک صدای سفارشی دیگر جفت کرد و این یک گزینه دسترسی مفید برای کسانی است که به روش‌های جایگزین برای فعال‌کردن ویژگی‌های سیستمی نیاز دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها