نوجوان 15 ساله به علت چند فقره فروش قلابی دستگیر شد

کلاهبرداری با کلک سیگار الکترونیکی



نوجوان 15 ساله ای با شکایت خریدار سیگار الکترونیکی در بندرعباس دستگیر شد.وی در وب سایت دیوار، آگهی فروش جعلی سیگار الکترونیکی درج و بیعانه ای از مرد جوان اخذ کرده بود. این نوجوان چندین بار به دور از چشم خانواده با این روش و با فروش محصولات دیگر، موفق شده بود پول توی جیبی خوبی به دست آورد و تصور نمی کرد که کسی  از او شکایت کند. اما یکی از مالباختگان با این که بیعانه کمی پرداخت کرده بود به پلیس فتا مراجعه و از این کلاهبردار شکایت کرد. وی پس از دستگیری و مراجعه به پلیس فتا ، دریافت که فروشنده قلابی یک پسر  نوجوان 15 ساله است. 
  
 اعتراف 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در این رابطه گفت: در پی مراجعه و اعلام ‏شکایت فردی مبنی بر این که از طریق  مشاهده «آگهی خرید کالا» از وی کلاهبرداری شده است، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس  فتا قرار گرفت.
سرهنگ احسان بهمنی  افزود: مالباخته در اظهارات خود عنوان کرد که در یکی از برنامه های فروشگاه واسط، یک آگهی برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با 
فرد آگهی دهنده، متهم مبلغی وجه بعنوان پیش پرداخت از شاکی درخواست می‌کند
 و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.
این مسئول انتظامی  اظهار داشت: کارشناسان  پلیس فتا با تلاش همه جانبه و بهره گیری از شیوه های پلیسی کلاهبردار را شناسایی  و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند که متهم  ابتدا منکر بزه ارتکابی شد که پس از مواجه شدن با مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، هدف و انگیزه خود را از این اقدام  کسب درآمد عنوان کرد.
  
 توصیه 
سرهنگ بهمنی با هدف پیشگیری از جرائم مشابه به عموم مردم توصیه کرد: فریب آگهی های وسوسه انگیز فضای مجازی را نخورده و با توجه به فعالیت کلاهبرداران در سایت های واسط آگهی، قبل از ملاقات حضوری و نوشتن قرارداد کاری و بدون حصول اطمینان به هیچ عنوان اقدام به واریز بیعانه نکنند.
رییس پلیس فتا استان هرمزگان همچنین به عموم مردم استان توصیه کرد در صورت مشاهده و برخورد  با هرگونه مشکل و جرائم رایانه‌ای در فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری 096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان پلیس  فتا در جهت رفع‌ مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها