دهه تولید و تجارت در هرمزگان برگزار شد:

آغاز فاز اجرایی و تکمیل پروژه کمپرسورخانه شماره ۲ شرکت آلومینیوم المهدی


نویسنده: سامیه طهورنیان

آغاز فاز اجرایی و تکمیل پروژه احداث، تجهیز و راه اندازی کمپرسورخانه شماره ۲ شرکت آلومینیوم المهدی با هدف افزایش ظرفیت تولید هوای فشرده با حضور استاندار هرمزگان، رئیس سازمان صمت استان، مسئولان شرکت آلومینیوم المهدی و نمایندگان مجلس برگزار شد.
   

به گزارش صبح ساحل، خلیل قاسمی، رئیس سازمان صمت هرمزگان، فاز اجرایی کمپرسورخانه شماره ۲ شرکت آلومینیوم المهدی  گفت: عصر امروز از پروژه های آماده بهره برداری بازدید کردیم و برای نوسازی و بازسازی این مجموعه نیز کارهای زیرساختی در حال انجام است.

قاسمی، افزود طی ۲ سال گذشته یکی از سیاست هایی که ما در حوزۀ توسعه صنعتی استان دنبال کردیم به لحاظ ناترازی که در حوزۀ انرژی داشتیم بود و دیگری در حوزۀ زیرساخت ها نیز مجموعه های بزرگ برای کمک دعوت شدند که شاهد افتتاح و بهره برداری از نیروگاه آلومینیوم المهدی در سفر رئیس جمهور شهید بودید که در مدار تولید قرار گرفته و امروز به شبکه وصل شده است و مجموعه از آن استفاده می کند.

قاسمی، رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: برای تأمین انرژی بقیه واحدهای صنعتی و یا شهرهای استان که توان تولید صنعتی و معدنی دارند به عنوان پتانسیلی که در هرمزگان وجود دارد به ما کمک کنند تا بتوانیم در زنجیره شیشه و فولاد به عنوان پایه اصلی اهداف عالی استان که تولید صنعتی، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال است محقق شود.
   
هاشم آبادی، قائم مقام شرکت آلومینیوم المهدی در مراسم ویژه شرکت آلومینیوم المهدی بیان داشت: کمپرسورخانه شماره ۲ شرکت آلومینیوم المهدی با هدف افزایش ظرفیت تولید هوای فشرده احداث خواهد شد‌.

قائم مقام شرکت آلومینیوم المهدی ادامه داد: احداث نیروگاه المهدی کمک بزرگی به توسعه زیرساخت‌های صنعتی کشور است. هاشم آبادی افزود: چیزی در حدود دو میلیون دلار خرید کمپرسورها و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان مابقی آیتم ها برای پروژه خریداری شد.
هاشم آبادی تصریح کرد: در برنامه سال ۱۴۰۳ مقرر شده که ۳۴۷ مگاوات برق به مدار وارد شود و برنامه خوبی تولید شمش برای سال ۱۴۰۳ داریم و نهایتاً در سال ۱۴۰۵ با رفع محدودیت‌هایی که داریم انشالله به ۲۵۰ هزار تا ظرفیت اسمی برسیم.
 

گفتنی است که شرکت آلومینیوم المهدی در تیر ماه ۱۳۶۹با هدف تولید سالیانه ۳۳۰ هزار تن شمش آلومینیوم (در ۳فاز) و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۱۸ کیلومتری غرب شهر بندرعباس تاسیس گردید.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها