سخنگوی وزارت خارجه:

اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور انجام شده است



سخنگوی وزارت خارجه گفت: همه اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور فراهم آمده است.

    

به گزارش صبح ساحل، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری، در مورد انتخابات در خارج از کشور، اظهار داشت: کمتر از ۴۸ ساعت تا برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فاصله داریم. دستگاه دیپلماسی مبتنی بر وظیفه ذاتی خود برای برگزاری پرشکوه انتخابات در خارج از کشور همه تلاش‌ها و ابتکار عمل‌های خود را به کار بسته است و تا امروز روزهای بسیار پرکاری را پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: همه اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور فراهم آمده است. امکانات و اوراق لازم برای برگزاری این انتخابات در شعب اخذ رای به مقاصد مربوطه ارسال شده است.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد: ارتباطات میان وزارت خارجه و مسوول ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور، به طور مستمر با نمایندگی‌های ایران در خارج برقرار است و اطمینان حاصل شده که امکانات لازم برای اخذ رای به همه نمایندگی‌ها برای دایر کردن شعب اخذ رای ارسال شده است.

وی گفت: اعضای مجری و ناظر بر انتخابات در خارج از کشور از ایرانیان مقیم خارج هستند که در روند برگزاری نقش مستقیم و تعیین کننده دارند.

کنعانی افزود: همانطور که در داخل کشور اهتمام جدی برای برگزاری انتخابات وجود دارد، در خارج از کشور نیز شاهد مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم خارج از کشور باشیم لذا حتماً بر جلب مشارکت ایرانیان مقیم کشورهای مختلف در پای صندوق‌های رای تاکید داریم.

کنعانی تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب هم تاکید دارند مشارکت حداکثری مردم زمینه ساز قدرت و اقتدار ملی است.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد: ستاد برگزاری انتخابات در وزارت خارجه متمرکز است و علاوه بر همه تلاش‌های موفقیت آمیز برای تمهیدات برگزاری انتخابات، نشست‌های وبیناری هم میان وزارت خارجه و نمایندگی‌های ما برگزار شد. با همه روسای نمایندگی‌های ایران نشست‌های وبیناری مفصل با ستاد برگزاری انتخابات و هیات نظارت بر برگزاری انتخابات خارج از کشور برگزار شده است.

وی‌گفت: روند مقدماتی برگزاری انتخابات را به رغم محدودیت زمانی با موفقیت طی کرده‌ایم. تمامی نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارند. در کشورهای مختلف صندوق‌های متعدد از یک صندوق تا چندین صندوق را در نظر گرفته‌ایم.

کنعانی در مورد برگزاری مراسم چهلم شهید امیرعبداللهیان گفت: در آستانه چهلمین روز شهادت رییس جمهور شهید و وزیر امور خارجه مجاهد و انقلابی و دیگر همراهان هستیم. به همین مناسبت صبح فردا مراسم چهلمین روز شهادت وزیرخارجه انقلابی حسین امیرعبداللهیان از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱:۳۰ در صحن حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری برگزار می‌شود. امیدواریم به پاس تجلیل و قدردانی از مجاهدت‌های انقلابی وزیرخارجه جهادی ما شاهد حضور پرشکوه مردم و آحاد مختلف شهروندان باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها