تجربه سفر به مقاصد جنوبی کشور در تابستان



در فصل تابستان تعطیلات دانشگاهی و مدارس آغاز می‌شود و خانواده‌ها و جوانان این فرصت را پیدا می‌کنند تا بتوانند به سفر مورد علاقه‌شان بروند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و تابستان فرصت مناسبی برای شما است تا به سفر بروید و از طرفی دوست دارید به شهرهای جنوبی کشور سفر کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات جامعی درباره وضعیت شهرهای جنوبی در فصل تابستان و نحوه سفر به آن‌ها به دست آورید.

 

شهرهای جنوبی در تابستان چگونه است؟

شهرهای جنوبی کشور در فصل تابستان بسیار گرم هستند. در تابستان دمای هوای این شهرها به بالای ۴۰ درجه نیز می‌رسد. بنابراین بهتر است که حتماً درباره وضعیت آب‌وهوای شهر مورد علاقه‌تان در تابستان بیشتر تحقیق کنید تا آماده آن وضعیت شوید.

همین وضعیت آب‌وهوایی باعث شده تا میزان سفر به شهرهای جنوبی در فصل تابستان بسیار کاهش پیدا کند. کاهش تقاضا برای سفر باعث کاهش قیمت اقلام سفر نظیر اقامتگاه و بلیط هواپیما می­شود. از طرفی خلوتی شهر و مکان‌های گردشگری جنوب به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

سفر تابستانه به جنوب کشور مناسب چه افرادی است؟

اگر تعطیلات اصلی شما در فصل تابستان است و نمی‌توانید در فصول دیگر به جنوب کشور بروید، بهتر است در این فصل به جنوب سفر کنید.

اگر سرمایی هستید و گرمای هوا شما را کلافه نمی‌کند، می‌توانید در فصل تابستان به جنوب کشور سفر کنید.

اگر به دنبال زمانی برای سفر به جنوب هستید که قیمت اقلام سفر کاهش پیدا کند یا به نوعی می‌خواهید سفر ارزان‌قیمت به جنوب داشته باشید، فصل تابستان زمان مناسبی برای شما است.

اگر دلتان می‌خواهد از خلوتی شهرهای جنوبی در فصل تابستان نهایت استفاده را ببرید، در این فصل به جنوب کشور سفر کنید.

C:\Users\meysam\Desktop\سفرمارکت\kish\nargil_beach.jpg

برای سفر به جنوب در فصل تابستان نیاز است که به یک‌سری از نکات توجه کنید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم.

 

در زمان سفر تابستانه به جنوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان سفر به جنوب کشور باید به آن توجه کنید گرمای هوا است. اگر می‌توانید صبح زود از خواب بیدار شوید، زمان گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرهای جنوبی را اوایل صبح از ساعت ۶ الی ۷ تا ۱۱ نهایتاً ۱۲ قرار دهید. در اوج گرما یعنی از ساعت ۱۲ الی ۵ بعد از ظهر در اقامتگاه خود زیر کولر بمانید و سپس زمانی که هوا خنک‌تر می‌شود، یعنی از ساعت ۵ به بعد دوباره به گشت‌وگذار بپردازید.

حتماً ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه همراه خود داشته باشید. اگر می‌توانید یک قمقمه آب تهیه کنید تا همواره آب بنوشید.

در هنگام گشت‌وگذار طوری برنامه‌ریزی کنید تا زیر آفتاب نمانید و بیشتر از جاذبه‌های سربسته دیدن کنید و جاذبه‌های سرباز را برای بعد از غروب آفتاب قرار دهید.

اگر می‌توانید زمان سفر خود را اوایل فصل تابستان یا اواخر این فصل قرار دهید، در این زمان گرمای هوا کم‌تر از ماه‌ مرداد است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما تهران کیش و استفاده از تفریحات آبی این جزیره را دارید، فصل تابستان زمان مناسبی برای شما است. می‌توانید از گرمای هوا نهایت استفاده را ببرید و آب‌تنی کنید تا هم خنک شوید و هم تجربیات لذت‌بخشی را به دست آورید.

اگر می‌خواهید بلیط هواپیما تهران قشم را خریداری کنید و به جزیره قشم بروید، حتماً در هنگام انتخاب اقامتگاه‌های بوم گردی به امکانات آن توجه کنید. مطمئن شوید که اقامتگاه شما سیستم سرمایشی مناسبی دارد.

حتماً آدرس درمانگاه اطراف محل اقامتتان را پیدا کنید تا اگر خودتان یا دوستانتان گرمازده شدید، هرچه سریع‌تر به درمانگاه مراجعه کنید و با طی کردن فرایندهای درمانی موردنیاز حالتان را روبه‌راه کنید تا بتوانید از وقتتان بیشترین بهره را ببرید.

 

بهترین مقاصد جنوبی کشور برای سفر

در جنوب کشور ۴ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و اهواز قرار دارد. سه استان خوزستان، بوشهر و اهواز از جنوب به خلیج فارس و استان سیستان و بلوچستان به دریای عمان متصل می‌شود. از جمله شهرهای جذاب این ۴ استان برای سفر می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • بندر بوشهر
  • اهواز
  • بندرعباس
  • چابهار
  • جزیره کیش
  • جزیره قشم

C:\Users\meysam\Desktop\سفرمارکت\gheshm\qeshm-.jpg

 

چگونه می‌توانیم به جنوب کشور سفر کنیم؟

برای سفر به جنوب کشور روش‌های مختلفی در اختیار شما است. شما می‌توانید با خودروی شخصی به جنوب بروید و در هنگام گشت‌وگذار در مقصد سفرتان دیگر نگران کرایه ماشین کرایه تاکسی نباشید. حتی می‌توانید خودروی خود را به جزیره قشم یا کیش ببرید.

روش دیگر، خرید بلیط قطار است. با خرید بلیط قطار دیگر نیازی به رانندگی ندارید و می‌توانید با خیال راحت بر روی صندلی قطار بنشینید تا به مقصد سفر برسید. قطار و اتوبوس یکی از ارزان‌ترین وسایل نقلیه برای سفر به جنوب کشور است.

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به جنوب بروید به سراغ بلیط هواپیما بروید. این نکته را در نظر بگیرید که بلیط هواپیما گران‌تر از بلیط وسایل حمل‌ونقل دیگر است.

حتی می‌توانید سفر رفت خود را با یکی از وسایل ارزان‌قیمتی نظیر اتوبوس یا قطار انجام دهید و برای سفر بازگشت به سراغ هواپیما بروید. به طور مثال اگر به شهر اهواز سفر کردید، برای بازگشت به تهران می‌توانید به سراغ بلیط اهواز به تهران بروید و مسافت بین این دو شهر را در یک ساعت طی کنید. در حالی که با قطار مسافت بین این دو شهر حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

در مرحله بعد باید به سراغ رزرو اقامتگاه مناسب بروید. اگر دوست دارید در اقامتگاه‌های بوم گردی اتاق بگیرید می‌توانید مدتی را در کنار افراد محلی در یک خانه محلی با غذاهای محلی سپری کنید. اگر نه می‌توانید به سراغ هتل‌های شهرهای جنوبی کشور بروید. اگر مقصد سفر خود را جزیره کیش قرار دهید، انواعی از هتل‌های ۵ ستاره و لوکس برای رزرو کردن وجود دارد. اگر به قشم سفر می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی این جزیره بروید.

اگر هم حوصله و وقت کافی برای خرید بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه در جزیره کیش، قشم یا چابهار را ندارید، می‌توانید از تورهای گردشگری این سه شهر استفاده کنید. با خرید این تورها بلیط هواپیمایی رفت‌وبرگشت و هتل به‌صورت یک پکیج در اختیار شما قرار می‌گیرد. در برخی از آن‌ها استقبال فرودگاهی نیز جزو خدمات تور گنجانده شده است.

درصورتی‌که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط هواپیما، قطار یا تور گردشگری را برای سفر به شهرهای جنوبی تهیه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به بازار آنلاین خدمات سفر یا سفر مارکت مراجعه کنید.

 

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین تعطیلات کشور تعطیلات تابستان است. اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و از خلوتی شهرهای جنوبی نهایت استفاده را ببرید یا به سراغ تفریحات آبی بروید، فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر به شهرهای جنوبی نظیر کیش، قشم، اهواز، بوشهر و شهرهای دیگر است. در این مقاله نکاتی را به شما ارائه کردیم تا در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به شهرهای جنوبی در فصل تابستان به کارتان می‌آید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها