تب دِنگی از انسان به انسان منتقل نمی‌شود



معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیماری تب دِنگی از انسان به انسان منتقل نمی‌شود و مهم‌ترین عامل انتقال آن، محیط زیست است که اجازه رشد، گزش، تولید مثل و انتقال بیماری را به پشه آئِدِس می‌دهد.

  
   
به گزارش صبح ساحل، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیماری تب دنگی از انسان به انسان منتقل نمی‌شود و مهم‌ترین فاکتور در انتقال بیماری محیط است که اجازه رشد، گزش، تولید مثل و انتقال بیماری را به پشه می‌دهد.

فرشیدی افزود: در بیشتر مواقع، بیماری بدون علامت یا با علائم خفیف است که ۴ تا ۱۰ روز پس از گزش پشه ظاهر می‌شود و علائم این بیماری شامل تب، سردرد شدید، درد شدید مفاصل، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ است.
وی با بیان اینکه برای درمان این بیماری علاوه بر استراحت کافی و مصرف فراوان مایعات، باید­ از استامینوفن برای تسکین درد استفاده کرد، گفت: اگر بتوانیم محیط را برای پشه ناسالم کنیم و اجازه تخم‌ریزی ندهیم، می‌توانیم گام خوبی برای کنترل بیماری برداریم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در ۵ استان شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان و مازندران پشه آئدس صید شده است.

پشه آئِدِس به تازگی در استانِ اردبیل هم مشاهده شده اما به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، هنوز هیچ علائمی از وجودِ بیماریِ دِنگی که براثرِ گزش این پشه بروز می‌کند، در استان اردبیل مشاهده نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها