در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان محقق شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان



به منظور ایجاد برنامه‌‌‌های راهبردی و همفکری و هم افزایی امورات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان منعقد شد.

 


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، فرشاد محمدی، مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان و علی بهرامشاهی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با هم دیدار کردند و به گفتگو پرداختند.

در ابتدای این نشست فرشاد محمدی ضمن عرض خیر مقدم اظهار داشت: کتابخانه ها و دانشگاهها از مهمترین مراکز فرهنگی می باشند که در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی ، نقش به سزایی در جامعه ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: «توسعه همکاری و هم افزایی طرفین جهت ترویج کتابخوانی» و« افزایش سرانه کتابخوانی در جامعه» علی الخصوص در میان اقشار جوان از مهمترین اهداف این تفاهم نامه می باشد که با برگزاری نشست های کتابخوان تخصصی در دانشگاهها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، عضویت دانشجویان در کتابخانه های عمومی، تشکیل گروه های مطالعاتی در سطح دانشگاهها و کتابخانه های عمومی، راه اندازی کتابخانه های مشارکتی و ... محقق می شود.

در ادامه این نشست علی بهرامشاهی، رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بیان داشت: هر آنچه بشر از زمان خلقت بدست آورده و انسان را با سایر موجودات متمایز کرده است، تعقل، خردورزی و میل به دانایی است. هر فرد، گروه، جامعه‌ای که به سمت دانایی گام بردارد، مسیر تعالی و پیشرفت را طی می‌کند و عاقبت بخیر خواهد شد و هر فرد، گروه و جامعه‌ای از این راه منحرف شود به تباهی می‌افتد.

وی اذعان کرد: این تفاهم نامه همکاری فصل مبارکی برای ایجاد فضای مناسبت در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که باید از ظرفیت های طرفین در این زمینه بیشترین بهره برده شود. و دانشگاه فرهنگیان نیز با توجه به ظرفیتهای بسیار بالایی که دارد تمام تلاش خود را در زمینه تحقق اهداف طرفین انجام خواهد داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها