به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد:

تجلیل از‌ خانواده شهدا بازنشستگان و کارکنان نمونه تامین‌اجتماعی



صبح ساحل-اجتماعی: از خانواده شهدا، بازنشستگان وکارکنان نمونه بیمه ای ودرمانی تامین اجتماعی هرمزگان تجلیل شد
در مراسمی به مناسبت هفته تامین اجتماعی از خانواده شهدا، بازنشستگان وکارکنان نمونه بیمه ای ودرمانی تامین اجتماعی هرمزگان تجلیل شد.
استاندار هرمزگان هدف تامین اجتماعی را برپایی عدالت دانست و گفت: وجود عدالت موجب بالندگی یک جامعه می شود که تامین اجتماعی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.جاسم جادری دراین مراسم عنوان کرد: سازمان بزرگ تامین اجتماعی خدمات بسیار گسترده و ارزنده ای به اقشار مختلف از جمله اقشار ضعیف جامعه ارائه می دهد.
وی ادامه داد: تامین اجتماعی مجموعه ای خدوم است که در جهت تامین رفاه و امنیت اجتماعی جامعه کار می کند و اقدامات بسیار خوبی در سطح استان و کشور انجام می دهد.
استاندار هرمزگان اقدامات تامین اجتماعی را پایه و اساس بسیاری از امور مهم دانست و بیان داشت: بیش از 50 درصد جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و بخش عمده ای از افراد جامعه به تامین اجتماعی امید دارند.
جادری خاطرنشان کرد: امروز با مدیریت بسیار خوب صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نقطه اتکا برای رفع محرومیت و جبران خسارات وارده به جامعه محسوب می شود.وی هدف تامین اجتماعی را برپایی عدالت دانست و تصریح کرد: وجود عدالت موجب بالندگی یک جامعه می شود که تامین اجتماعی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه امروز نیازمند کار و مدیریت جهادی هستیم، اظهار داشت: تامین اجتماعی می تواند ایده های نو را عملیاتی کند و در این عرصه با توجه به درآمدهایی که این سازمان دارد، می تواند بخشی از آنها برای ایجاد کارهای اقتصادی مستمر سرمایه گذاری کند و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیز از این کارهای اقتصادی بهره ببرند.
جادری اضافه کرد: در زمینه درمان نیز تامین اجتماعی با احداث بیمارستان ها و مراکز درمانی مختلف، خدمات مناسبی را ارائه می دهد.در ادامه مراسم سیدفاضل حیدری بلوکی مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان  اظهار داشت: 34 هزار و 442 کارگاه فعال در استان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.وی اضافه کرد: این سازمان ماهانه 450 میلیارد تومان در قالب تعهدهای های کوتاه مدت و بلند مدت در استان پرداخت می کند.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان افزود: 52 درصد جمعیت هرمزگان برابر با 911 هزار نفر زیر پوشش این سازمان هستند.به گفته حیدری بلوکی، شعبه بندرشهید رجایی در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد که به حدود 25 هزار نفر از فعالان صنایع غرب بندرعباس و بندرشهید رجایی خدمات می دهد.وی ابراز داشت: شعبه اقماری زیارتعلی بخش رودخانه رودان در هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد. به گفته وی شعبه اقماری شهر کوهستک از توابع شهرستان سیریک در هفته تامین اجتماعی به بهره برداری رسید.مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان یادآور شد: در حال حاضر تعداد ١٧ شعبه اصلی و دایم و تعداد ١٢ شعبه اقماری در استان هرمزگان فعال هستند که به بیش از ٩١٩ هزار نفر بیمه شده و مستمری بگیر خدمات دهی می کنند.
وی با بیان اینکه هرمزگانی ها بخش بزرگی از نیروهای متخصص کشورهای حوزه خلیج فارس را تشکیل می دهند، گفت: مجوز بیمه کردن ایرانیان خارج از کشور به هرمزگان داده شده تا آنان را در قالب بیمه آزاد، زیر پوشش قرار دهد.وی ادامه داد: ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی استان فرم های خود اظهاری را تکمیل کنند و زیر پوشش قرار گیرند.
مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان افزود: آنان می توانند حق بیمه را با ارز رایج کشور محل اقامت و اشتغال خود بوسیله اینترنت بپردازند.حیدری بلوکی اشاره کرد: همچنین برای سهولت هموطنان مقیم در سایر کشور ها مجوز لازم به کنسولگری های ایران به درگاه اینترنتی تامین اجتماعی داده شده است.
دکتر لیلا خدری مدیردرمان  تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت :سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است.وی تصریح کرد : همه ما باید تلاش کنیم که صندوق تامین اجتماعی برای ارایه خدمات و بهره مندی به بیمه شده ها از این صندوق  همیشه سرپا باقی بماند.وی افزود: سال گذشته سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان 270میلیارد تومان برای ارایه خدمات درمانی دربخش درمان مستقیم و غیرمستقیم هزینه کرده است.
وی ادامه داد :ارتقای سطح درمانی بیمارستان خلیج فارس بندرعباس وسایر مراکزدرمانی تامین اجتماعی در مناطق مختلف استان ، اولویت مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان است.
بيمارستان خليج فارس بندرعباس، تنها بيمارستان ملكى تامين ا جتماعى استان به طور رايگان به بيمه شدگان تامين ا جتماعى، خدمات درمانى،پزشكى ارايه مى دهد.  به گفته وی، تعداد ۱۰۹تخت طی دوره ۴ ساله به تخت های فعال بیمارستان خلیج فارس از ۱۱۶ تخت در فروردین ۹۲ به ۲۲۵ تخت در سال ۹۵ افزوده شده که طی این مدت ۹۴ درصد رشد داشته است.این مدیریت همچنین دارای یک پلی کلینیک ،یک درمانگاه تخصصی و6 درمانگاه عمومی است که خدمات دراین مراکز به صورت رایگان ارایه می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها