دستاورد سفر مدیران استان به ایتالیا تشریح شد:

احداث نخستین نیروگاه‌خورشیدی تولید‌برق در‌هرمزگان



صبح ساحل-سیاسی: استاندار هرمزگان سفر هیئت هرمزگانی به ایتالیا را از ثمرات برجام دانست و از احداث یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 100 مگاوات و با سرمایه‌گذاری 140 میلیون یورویی ایتالیایی‌ها در هرمزگان خبر داد.
به گزارش ایسنا، جاسم جادری در پاویون فرودگاه بندرعباس و در جمع خبرنگاران درخصوص دستاوردهای سفر هیئت هرمزگانی به کشور ایتالیا اظهار کرد: سال گذشته از سوی استاندار استان «پولیا» برای بازدید از ایتالیا دعوت شدیم.
وی با بیان اینکه در راستای توسعه اهداف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری این دست سفرها صورت می‌گیرد و  امری طبیعی است، اضافه کرد: استان پولیا به دلیل تشابهات فرهنگی، اقتصادی، تجاری و جغرافیایی به عنوان هدف ما تعیین و بعد از گذشت یک سال و گرفتن مجوزهای لازم و هماهنگی بین سفارت ایران و ایتالیا سفر هیئتی 9 نفره از هرمزگان به ایتالیا میسر شد.
استاندار هرمزگان بازدید از امکانات و توانمندی‌های استان پولیا به‌ویژه مرکز آن بندر «باری» و دیدن امکانات یکی از کارخانه‌های تولید لوازم الکترونیکی، ماهواره‌ای و توانیر را از برنامه‌های هیئت در این سفر چهار روزه عنوان کرد و افزود: نشست‌هایی علمی و آکادمیک با روسای دو دانشگاه در استان پولیا برگزار شد که در این نشست‌ها به تبادل تجربه پرداختیم و این رخداد بسیار حائز اهمیت است.
جادری با اشاره به اینکه قرار بود در این سفر تفاهم‌نامه‌ای در قالب توافق‌نامه خواهرخواندگی به امضا برسد اما به دلیل برخی از تشریفات و این‌که طرف ایتالیایی کمی کند عمل کرد، امضای آن به سفر استاندار پولیا به هرمزگان موکول شد، تصریح کرد: اواخر مهرماه امسال خواهرخواندگی بندرعباس و بندر باری امضا می‌شود و هیچ مشکلی در این میان وجود ندارد.وی با بیان اینکه یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 100 مگاوات و با سرمایه‌گذاری 140 میلیون یورویی ایتالیایی‌ها نیز در هرمزگان احداث خواهد شد، عنوان کرد: صحبت‌های اولیه برای عقد قرارداد خرید تجهیزاتی که کاهش آلایندگی خودروهای داخلی را سبب شود، صورت گرفت و به‌زودی این قرارداد نیز به امضا می‌رسد.
استاندار هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: بازدیدی نیز از یک کارخانه‌ی عطرسازی داشتیم که قرار شد عطری را در این کارخانه با نام هرمزگان تولید و روانه‌ی بازار کنند.
جادری در خصوص شرایط ایران و هرمزگان بعد از برداشته شدن تحریم‌ها بیان کرد: طرف ایتالیایی از این‌که به دلیل تحریم‌های پیشین اجازه‌ی فعالیت در ایران نداشتند، عذرخواهی کردند و اذعان داشتند که ایران کشوری توانمند با پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی عظیم است که می‌تواند در منطقه بسیار تأثیرگذار باشد و بر جایگاه ویژه‌ی هرمزگان در ایران نیز کاملاً واقف بودند.وی در پایان با اشاره به اینکه این سفر از ثمرات برجام بود، ابراز کرد: امیدواریم مردم در میدان عمل نیز ثمرات چنین مراوده‌هایی را ببینند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها