گفت و گوی اختصاصی «صبح‌ساحل» با کامبیزطارمی دونده هرمزگانی؛

بی‌مهری مسوولان هیات‌جانبازان و بهزیستی نسبت به من



صبح ساحل- ورزشی /حسین نارنجی نسب
تاریخ ورزش استان هرمزگان برای بار چندم است که درخشش نقره فام یک مدال جهانی را برگردن خود احساس می کند و غرور وافتخاری دیگر را برای مردمش می آفریند.     
تایلند این بار آوردگاه جوانی از شهر بندرعباس بود. کامبیز طارمی غیرتمندانه به میدان می رود ودرحالی که رشته اصلی اش در دو ومیدانی 100 و 200 متر است این بار با 400 متر به دیدار رقیبان رفت ویک مدال نقره را برگردن تاریخ یک سرزمین می اندازد وبعد از موفقیت در بازگشت به زادگاهش با استقبال گرم مسوولین و ورزشکاران، پیشکسوتان و خانواده اش قرار می گیرد. بعد از این افتخار بزر گ درمسابقات جهانی کامبیز با حضور در دفتر صبح ساحل صحبت هایی کرد که با هم می خوانیم:
  اول از هرچیز به شما تبریک می گویم بگذارید از سوال همیشگی ومعمول شروع کنیم و آن هم ارائه بیوگرافی از  خودتان؟
منم از همه مردم عزیز استان هرمزگان تشکر می کنم وهمچنین از شما که برای این مصاحبه وقت گذاشتید ومارا پذیرا شدید.متولد بیست وسوم تیرماه 68 درشهر بندرعباس دوره تحصیلم را تا دیپلم به پایان رساندم وهنوز وقت نکردم تا دردانشگاه ادامه تحصیل دهم. قریب به 18 سال است که در دو ومیدانی کار می کنم که از این مدت 10 سال را به صورت حرفه ای ادامه می دهم.
  ورزش را از چه زمانی شروع کردید؟
از سال 78 شروع به ورزش دو ومیدانی کردم درابتدا انگیزه خاصی برای کسب مدال ویا قهرمانی نداشتم وکم کم درمسابقات شهرستانی واستانی شر کت کردم که موفق به کسب مدال شدم و وارد مسابقات کشوری شدم این موفقیت انگیزه ای برای کسب مدال در میادین بین المللی وجهانیم شد.
  نخستین مربی حرفه ای ورزش خود را به خاطر دارید؟
بله منصور روشن قیاس بود و آموزش و یادگیری فنون زیرنظر ایشان فرا گرفتم و ازدیگر مربیانم آرمات، بلالی پور و مرحوم جعفری بود.
  از موفقیت ها، مدال و رتبه هایی که بدست آوردید بگویید؟
در طول زندگی ورزش خود مقام های اسانی وکشوری بسیاری در رشته دو ومیدانی کسب کردم ودرمجموع 143 مدال آور دگاه مسابقات داخلی بود. به طوری ک شرکت درمسابقات بین المللی تونس نخستین تجربه حضورم از میادین ورزشی خارج از کشور بود وحاصل شرکت دراین مسابقات کسب مدال نقره بود.
  برای مسابقات آسیایی آماده می شوید چه انتظاری از مسئولین هیات جانبازان ومعلولین وبهزیستی و اداره کل ورزش دارید؟
انگیزه من برای ادامه کار خوشحالی مردم است وهمواره از ان ها به خاطر دعای خیرشان دراین مدت تشکر می کنم.اما از مسئولین می خواهم برای آمادگی ام درمسابقات آسیایی امکاناتی دراختیارم قرار دهند تا بتوانم در شهرهایی که از نظر آب وهوایی بهتر از بندرعباس است تمرین کنم درشرایط فعلی با آب وهوای گرم بندرعباس نمی توان تمرین کرد وبهتر است با دراختیار قرار دادن امکانات مالی دریکی از شهرهای کرمان یا همدان تمریناتم را ادامه دهم.
  آیا درخواستی هم از این نظر به مسئولان هیات و بهزیستی داشته اید؟
بارها درخواست کرده ام اما کو گوش شنوا.از هیات جانبازان بارها درخواست کرده ام که برای مشکلم فکری کنند. اما جوابی نداده اند با بهزیستی تماس گرفتم اما جواب منفی بوده است دراین مدت با بودجه شخصی و گرفتن مربی تمریناتم را دربندرعباس دنبال می کنم.
 قبل از اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا مسابقات انتخابی دارید؟
بله در شهریورماه مسابقات انتخابی در تهران برگزار می شود واز بین شرکت کنندگان در دو 400 متر یک نفر برای این مسابقات انتخاب می شود ودر حال حاضرچندین نفردرکشور در ماده 400 متر فعالیت دارند و من برای اینکه از آمادگی لازم برخوردارباشم تمریناتم را به جد ادامه می دهم و از دستورات مربیان پیروی می کنم تا درمسابقات انتخابی بتوانم جزو نفربرتر باشم.
  در زمینه مربی مشکل خاصی داشتید؟
به دلیل مشکلات مالی امکان برگزاری اردو درشهرهای دیگر نیست و همچنین گرفتن مربی به لحاظ نداشتن تمکن مالی امکان آن نیست.استفاده از تجربیات مربیان دیگر می تواند به افزایش سطح علمی و طراحی تمرینات کیفیت و بازدهی بالا کمک شایانی می کند.اما مشکلات مالی سدراه می شود و گرفتن مربی و اعزام به شهرهایی که آب و هوا مناسب دارد برای مسوولان کارچندان مشکلی نیست و از شهرهای دیگر از من دعوت می شود که برای تمرین با بچه های دو ومیدانی کارشان حضور پیدا کنم اما دراستان خودم به تنهایی آن در شب تمرین کنم.
  هیات دو ومیدانی با شما تعامل دارد؟
هیات دوومیدانی کمک هایی دراین رابطه داشته است و آنقدر به من اعتماد داشته که کلید دفتر هیات به من تحویل داده و روشن قیاس دراین مدت زحمات زیادی برایم کشیده است.
  حرف آخر:
من تا حد توانم برای کسب افتخار به کشورم و استان تلاش کرده ام اما مسوولان هیات جانبازان وبهزیستی نسبت به من بی مهری داشته اند وهیچ حمایتی ا زمن نکرده اند واگر مسئولان به وعده های خود عمل نکنند انگیزه جوانان همسن و سال من کم شده ودرآینده دچار مشکل می شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها