سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خبرداد:

تحول در صنعت شیلات و آبزی پروری استان با حمایت از مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی توسط سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل شیلات استان



نخستین همایش تخصصی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان های ساحلی و منطقه یک کشور به میزبانی استان هرمزگان به مدت ۲ روز برگزار شد.

      
به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا نصیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان بیان داشت: این نشست تخصصی با حضور مهندس حجت الله علی محمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، روسای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان های ساحلی شمال و جنوب کشور و استان های منطقه یک کشور به منظور هم افزایی و انتقال تجربیات موفق استان هرمزگان در حوزه شیلات و کشاورزی به استان های دیگر برگزار شد. در حاشیه این همایش نشست ها و جلسات تخصصی جداگانه ای با حضور احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و از حامیان بومی سازی ساخت قفس در استان، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان ایران و مدیران استانی پیرامون توانمدی ها و پتانسیل های شیلات در راستای تسهیل گری در امورات مربوطه و ایجاد زمینه برای اشتغال متخصصان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین بازدیدهای جداگانه ای از طرح های پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو جهت آشنایی با اقدامات صورت گرفته انجام شد. حمیدرضا نصیری افزود: اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان هرمزگان در حوزه شیلات کارنامه موفقی نشان داده اند که می توان از دانش بومی سازی و ارزان سازی ساخت و نصب قفس، اجرای طرح های نرسری و پرورش متراکم میگو، اجرای طرح تولید سه کراپ در سال و انجام کلیه مطالعات و خدمات مشاوره ای در حوزه شیلات برای اولین بار در کشور و استان نام برد. وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی هرمزگان توانسته با ایجاد و حمایت از مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی و شرکت های مشاوره ای بومی استان زمینه اشتغال پایداری برای متخصصان و اعضا سازمان در سراسر استان فراهم نماید. ایشان نتیجه عملکرد موفق و قرار گرفتن هرمزگان به عنوان الگو برای سایر استان ها در بخش شیلات را نتیجه حمایت و همراهی مهندس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، همکاری مهندس بارانی مدیرکل شیلات استان و تلاش اعضا سازمان در بخش شیلات بیان نمود.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها