امام‌جمعه میناب:

قانون حق آبه سد استقلال به نفع مردم میناب تغییر کند



صبح ساحل ، سیاسی - امام‌جمعه میناب گفت: وزارت نیرو به تغییر حق آبه سد استقلال به نفع مردم میناب ورود کند و اساسنامه سد سرنی(سد دوم میناب) نیز باید به‌گونه‌ای اجرا شود که بار را از روی دوش سد استقلال و این منطقه بردارد.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام میرزا محمدحسین معتمدی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میناب به همراهی‌های حضرت آدم و حوا اشاره کرد و گفت: حضرت آدم و حوا در همه مشکلات همواره همراه و همدم یکدیگر بودند.امام‌جمعه میناب با تأکید بر ادای حقوق پدر و مادر توسط فرزندان افزود: والدين چه در قید حیات باشند و چه‌بسا از دنیا رفته باشند حقوقی دارند که فرزندان باید به آن توجه و اهتمام داشته باشند.وی به آسیب‌های جامعه اشاره کرد و گفت: ما می‌خواهیم مردم ما در رفاه باشند ولی با اشرافی گری و مخالف هستیم و خوی اشرافی گری خوی استکباری است.امام‌جمعه میناب، تصریح کرد: در حکومت‌های اسلامی باید راحت زندگی کرد و سخت‌جان داد ولی اکنون این وضعیت در برخی جوامع برعکس شده است.وی، گفت: نباید افرادی که قبلاً انقلابی بوده‌اند و اکنون خود را از این مسیر جدا کرده‌اند به‌کارگیریم و لازمه این کار نیز شناخت انقلاب است.

معتمدی فر با اشاره به روزهای پایانی سال اقتصاد مقاومتی تولید-اشتغال، گفت: تکیه‌گاه مسئولان سیاست خارجی است درصورتی‌که آن‌ها باید به مردم تکیه کنند و به این‌ها اعتماد داشته باشند.

خطیب جمعه میناب، افزود: اقتصاد زمانی مقاومتی می‌شود که در ثبات و شفافیت باشد ولی بانک‌های ما شفاف نیستند و هرکدام که ادعای شفافیت دارند اعلام نمایند.

وی به گریه مراجع به دلیل ربوی بودن بانک‌ها اشاره کرد و افزود: با بانکداری ربوی نمی‌شود اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

حجت‌الاسلام معتمدی‌فر بر آزاد بودن اقتصاد تأکید کرد و گفت: دولت در اقتصاد باید فقط نظارت داشته باشد درصورتی‌که اکنون دولت در اقتصاد دخالت مستقیم دارد.

امام‌جمعه میناب، مالیات بر ارزش‌افزوده را سرسام‌آور نامید و اظهار کرد: مردم نیز در محقق شدن اقتصاد مقاومتی نقش دارند و باید اقتصادشان مقاومتی باشد و به‌حق خود قانع باشند و شالوده اقتصاد مقاومتی اعتماد و اطمینان است.

وی به سفر اخیر هیئت دولت به استان هرمزگان نیز اشاره کرد و گفت: از مصوب کردن طرح مبارزه با قاچاق در دریا توسط سپاه خرسندیم و امیدواریم پاسداران با کمک نیروهای انتظامی این مهم را محقق کنند.

امام‌جمعه میناب بر لزوم احیای سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان تأکید داشت و گفت: یقیناً با کار و حرکت‌های جهادی می‌توان این سواحل را از سایر نقاط حاشیه خلیج‌فارس زیباتر کرد.

حجت‌الاسلام معتمدی‌فر بر تغییر قانون حق آبه سد استقلال به نفع مردم میناب اشاره کرد و افزود: قانونی که سال‌ها پیش در اساسنامه سد استقلال نوشته شده که وحی منزل نیست نتوانیم آن را به نفع منطقه تغییر دهیم.

خطیب جمعه میناب در خصوص سد سرنی(سد دوم میناب) نیز، گفت: اساسنامه این سد باید به‌گونه‌ای اجرا شود که بار را از روی سد استقلال و دشت میناب بردارد.

وی، ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری در خصوص اقدامات فرهنگی در سطح شهر، گفت: حیوانات ولگرد در میناب آسایش مردم را سلب کرده‌اند و برای حفاظت از حقوق حیوانات حق انسان را پایمال نکنید.

حجت‌الاسلام معتمدی‌فر، خاطرنشان کرد: اتباع بیگانه و متکدیان مهاجر آسایش را از مردم میناب گرفته‌اند و مجموعه‌های مربوطه باید به این موضوع ورود کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها