با قراردادی یکساله

« آرش احمدی» رکورددار جهانی گينس به پرسپولیس تهران پیوست



صبح ساحل ، ورزشی - آرش احمدی طيفکانی رکورددار جهانی گينس باحضور در باشگاه پرسپولیس تهران  به عضویت این باشگاه درآمد. 

آرش احمدی طیفکانی ‌ورزشکار برجسته مینابی چندی پیش  با نگه‌داشتن 8ساعت و 42 دقیقه و 12 ثانیه توپ فوتبال به‌صورت ثابت بر روی سر، توانست رکورد جهان را بشکند.وی در این باره به صبح ساحل گفت: با قرارداد یکساله ای که با تیم پرسپولیس تهران بستم از این به بعد همه رکوردهای من به نام باشگاه پرسپولیس ثبت  خواهد شد.

آرش در سال 1366 و در شهر میناب یکی از شهرستان‌های شرقی استان هرمزگان واقع در جنوب ایران متولد شد.

 پدر وی از فوتبالیست های سابق این استان بود که سابقه حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران هم دارد.او از دوران کودکی به همراه پدر خود در زمین های فوتبال حضور داشت و به این رشته ورزشی علاقمند شد.آرش فوتبال را به صورت حرفه دنبال می کرد و حتی در آستانه پیوستن به تیم امید استقلال تهران قرار داشت تا این که با یک مصدومیت ناخواسته مواجه شد و مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شد. 

آرش پس از کنار گذاشتن فوتبال و سپری کردن خدمت سربازی، با توجه به علاقه ای که به ورزش داشت، به ورزش‌های انفرادی روی آورد و چندین رکورد برای خود به ثبت رساند. این ورزشکار مینابی همچنین کتابی با عنوان «تاریخچه فوتبال میناب» را به قلم خو به چاپ رسانده است. وی علاوه بر ورزش در زمینه شعر نیز از استعداد ویژه‌ای برخوردار است.آرش احمدی از حدود چهار سال پیش به صورت حرفه ای ثبت رکورد را شروع کردم. اولین رکورد اش روپایی سرعتی بود که با 7738 روپایی در یک ساعت در ایران رتبه اول را کسب کرد .

در سال 1394 با ارسال ایمیل به مسئولان کتاب رکوردهای گینس برای ثبت رکورد نگه داشتن توپ بر روی سر درخواست داد . 

برای اولین بار که برای ثبت رکورد اقدام کرد در حین انجام این رکورد ویدئو ارسالی برای مسئولان گینس برای چند ثانیه قطع شد. وی به مدت 6 ساعت تقریبا توانست  توپ را نگه دارد ولی به خاطر قطع شدن چند ثانیه ای مورد قبول مسئولان گینس قرار نگرفت. 

وی سال 1395 مجددا تلاش کرد  و با نگه‌ داشتن 8 ساعت و 42 دقیقه و 12 ثانیه توپ فوتبال به‌ صورت ثابت بر روی سر، رکورد جهان را که در اختیار یک ورزشکار سوئدی قرار داشت،  را شکست و به نام خودم ثبت کرد.

آرش امسال هم با نگه داشتن توپ بر روی یک پا به مدت 1 ساعت و 23 دقیقه و 12 ثانیه این رکورد را که در اختیار ورزشکار آمریکایی بود، در کتاب رکوردهای گینس به نام خودم ثبت کرد.

 برای ثبت این رکورد مقررات خاصی وجود دارد، مسئولان گینس به او اعلام کردند که برای ثبت رکورد، علاوه بر تصویربرداری کامل، دو نفر وکیل پایه یک دادگستری، دونفر لیسانس تربیت بدنی برای ثبت زمان و تماشاگرانی به عنوان شاهد باید حضور داشته باشند. احمدی  رکورد را در تاریخ 18 بهمن ماه سال گذشته  در پارک دانشجوی شهر میناب به ثبت رساند. آرش احمدی در شرکت گاز به عنوان نگهبان مشغول به  کار است و از صبح تا غروب سر کار  می باشد و بعد از شیفت کاری تمریناتی را انجام می دهد. تمرین هایی که  انجام می‌دهد یک سری تمریناتی است که خودش ابداع کرده و به این دلیل  برای  این رشته ها و ثبت رکورد تمرین و مربی خاصی وجود ندارد و با تجربه شخصی از لحاظ فکری، ذهنی و آمادگی جسمانی برای ثبت رکورد آماده می شود. تمرکز مهمترین عامل ثبت این رکوردها محسوب می شود و باید چندین سال بر روی تمرکز کار کرد.آرش احمدی به فکر ثبت رکورد نگه داشتن توپ بر روی بینی است  و در آینده نزدیک این رکورد را  به نام باشگاه پرسپولیس به ثبت خواهد رساند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها