دیروز صبح در بلوار خلیج فارس بندرعباس ؛

قاتل محیط بانان هرمزگانی به دار مجازات آویخته شد



صبح ساحل ، حوادث - دیروز ساعت 5 و نیم  صبح ، رهگذران در بلوار خلیج فارس ( محله سنگ کنی ) بندرعباس، شاهد اجرای حکم اعدام جوان حدود 29 ساله ای بودند که حدود  3 سال قبل  دو محیط بان را در کوه گنو با شلیک گلوله به قتل رساند.

این جوان که پس از ارتکاب این جنایت پا به فرار گذاشته و در ارتفاعات قلات بالا از توابع شهرستان بندرعباس  مخفی شده بود،در کوتاه ترین زمان به دام قانون افتاد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مورد گفت: پرونده قاتل محیطبانان هرمزگانی پس از صدور حکم در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان و سپری شدن مراحل قانونی در دیوان عالی کشور به تأیید نهایی رسید و جهت اجرای حکم ارسال  شد که حکم قصاص صبح دیروز  و به درخواست اولیاء دم به مرحله اجرا گذاشته شد .

یک بعدازظهر خونین در  تیرماه 95

در ساعت 15و 30دقیقه  سوم تیرماه 1395 خبری مبنی بر درگیری مسلحانه بین شکارچیان و ماموران محیط‌بانی محیط زیست هرمزگان در ارتفاعات منطقه حفاظت شده گنو هرمزگان به دست پلیس رسید بلافاصله  پلیس با اعزام چندین تیم جهت بررسی به کوه‌های صعب‌العبور این منطقه  اقدام کردند.

 پس از چندین ساعت جستجو به  پیکر بی جان دو شهید محیط‌بان در محل حادثه برخورد کردند . پرونده این قتل بر روی میز  بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس قرار گرفت ، اقدام برای دستگیری قاتل و یا قاتلان آغاز شد. تیم های مجرب پلیس پس از  تحقیقات و پیگیری های فراوان موفق شدند با بدست آوردن اطلاعات فنی ، قاتل و محل اختفای وی در محدوده ارتفاعات قلات بالا و روستای کنارو شناسایی کنند.پس از یک عملیات سخت و درگیری مسلحانه، قاتل دستگیر شدند .

مهر قصاص بر روی پرونده جوان قاتل

به گفته حجت الاسلام والمسلمین  اکبری  رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، پرونده به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان ارجاع شد وپس از تشکیل جلسات محاکمه در دادگاه مزبور، برای قاتل محیط بانان حکم قصاص صادر گردید که با اعتراض متهم و وکیل وی ،پرونده جهت رسیدگی و تجدیدنظر خواهی به دیوانعالی کشور ارسال شد.

وی اظهار داشت:سرانجام رأی صادره در شعبه هفتم دیوانعالی کشور مورد تأیید قرار گرفت و  به درخواست اولیاء دم ، ساعت 5:30دقیقه صبح  دیروز ( 23 اردیبهشت ماه جاری) در بلوار خلیج فارس شهرستان بندرعباس به مرحله اجرا گذاشته شد و به موجب آن قاتل محیط بانان به دار مجازات آویخته شد.

شهادت در راه حفظ محیط زیست

محمد دهقانی متولد 1360  با سابقه 12 سال سابقه کار و پرویز هرمزی متولد 41 با  23 سال خدمت دو محیط بانی هستند که در ساعت 12 ظهر سوم تیرماه  دو سال قبل در جریان درگیری با شکارچیان متخلف بر اثر شلیک گلوله مستقیم به قلب و به سر  در ارتفاعات کوه گنو به شهادت رسیده اند.  این محیط بانان جزء  ۱۲۰ محیط‌بانی هستند که در راه حفاظت از محیط زیست کشورجان خود را از دست دادند واجازه ندادند محیط زیست نابود شود...

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها