تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکادربندرعباس :

تصرف قدس حرکتی خطرناک برای استعمار کشورها است



صبح ساحل ، سیاسی - روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکایی گفت: آمریکا و اسرائیل با تصرف قدس یک حرکت خطرناک استعماری را برای استعمار سایر کشورها آغاز کرده اند.

به گزارش مهر، جیم دبلیو دین در نشست خبری قدس پایتخت همیشگی فلسطین که در بندرعباس برگزار شد، با بیان داستان زندگی خود بیان داشت: در بخش جنوبی ایالات متحده آمریکا زندگی می کنم.

ما آخرین گروه بودیم که تا پایان جنگ جهانی دوم مقاومت کردیم، این مقاومت زمانی بود که گمرکی واردات تمام کالاها فقط یک دلار قیمت داشت اما وقتی که محموله قصد خروج داشت دو دلار دریافت می شد.

توسعه صنعتی در منطقه جنوب آمریکا اینگونه شکل گرفت و دهه ها این حالت وجود داشت.وی عنوان کرد: قصد داشتم یک داستان شخصی را بگویم، زیرا آنچه امروز می بینیم جهانی چندقطبی است که ترامپ در حال تشکیل آن است، ترامپ قصد دارد تا با تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل آنها را مستعمره خودش کند.

این تحلیلگر آمریکایی با بیان اینکه امنیت ملی در تمامی کشورهای دنیا در اولویت قرار دارد و منوط به ایران و چند کشور نمی شود، افزود: ملت آمریکا هم مانند ایران دشمن مشترک دارند، نگران هستیم زیرا اتفاقاتی در آمریکا در حال رخ دادن است که در گذشته قبل از روی کار آمدن ترامپ تجربه کرده بودیم و با به قدرت رسیدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا شاهد مدیریت کشور توسط یک فرد کاملا بی تجربه سیاسی هستیم. فردی در قدرت قرار گرفته است که صلاحیت چنین سمتی را ندارد.

دبلیو دین با اشاره به اینکه ترامپ به این نتیجه رسیده است که حمایت را با تزریق پول به سیاستمداران بدست بیاورد، خاطرنشان کرد: به این نتیجه رسیده است که از لابی اسرائیل استفاده کند. اسرائیلی ها سیاست مدارانی دارد که برای رسیدن به هدف از پول استفاده می کنند. آنها از قدرت پول برای در اختیار قرار گفتن قدرت رسانه ها و سازمان جاسوسی استفاده می کنند.این روزنامه نگار آمریکایی تصریح کرد: من در آن اتاقی که ترامپ و همفکرانش تصمیم گرفتن نبودنم، ولی ساده می گویم که چه اتفاقی افتاد، ترامپ از اسرائیلی ها خواسته که چه کاری می توانم برای شما انجام دهم تا در انتخابات از من حمایت کنید و آنها هم گفته اند برجام را نابود کن، بیت المقدس را بگیر و جنگی را با ایران ایجاد کنند. ترامپ گفت من همان هستم که می خواهید دو مورد برجام و بین المقدس انجام شد و به دنبال سومین گزینه هستند.این تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکایی اضافه کرد: یک خبر بد بدهم، اسرائیل از خودش علامت هایی مخابره کرده است که کل بیت المقدس را از مسلمانان بگیرد و چیزی نیست که قابل مذاکره باشد. برای باز پس گرفتن قدس دیگر جای مذاکره نیست و مسلمانان جهان و مسیحیان باید با هم متحد شوند.وی خاطرنشان کرد: یک موضوع بزرگتر از مسئله فلسطینی ها وجود دارد و آن این است که آمریکا و اسرائیل به عنوان تمرین بیت المقدس را تصرف کرده اند و اگر اعتراض جهانی در این مورد شکل نگیرد در قدم بعدی سایر کشورها را هم اشغال خواهند کرد.دبلیو دین اظهار داشت: ترامپ متحدان زیادی دارد این متحدان کار زیادی انجام نمی دهند، زیرا آنها امیدوار هستند این روند خود به خود انجام شود. این حرکت نکبت و مصیبت در حال انجام است. شکی در این نیست اسرائیلی ها می خواهند بگویند قدس سرزمین یهودیان است، اما قدس سرزمین سه دین است و فلسطین در سازمان ملل جزو کشورهای آزاد قرار دارد.وی با بیان اینکه قدس و اورشلیم به سه دین تعلق دارد، عنوان کرد: صهیونیست ها می گویند کاری به نظر دیگران نداریم و سریع در حال تصرف و اشغال بیت المقدس است. متاسفانه سه دین بزرگ اطلاع دارند ولی سکوت اختیار کرده اند و هیچ اعتراض جدی انجام نداده اند. این هم مصیبت شماره دو است، چون خودمان را تسلیم رفتارهای ضد صلح اسرائیل کرده ایم.

به گفته این تحلیلگر مسائل سیاسی آمریکایی، سکوت و یا اعتراضات پراکنده تاثیری در رفتار صهیونیست ندارد و ما را وارد حالت تدافعی کرده اند، باید این سه دین بزرگ متحد شوند و از خودمان در مقابل این معضل دفاع کنیم.وی ادامه داد: به طور مثال اگر پاپ سکوتش را ادامه دهد ما باید به کاتولیک اعتراض کنیم، باید بگویم سکوت پاپ خیانت است. باید این ارتباط و اعتراض را به دین کاتولیک اعلام کنیم و پاپ مواضع اعتراضی خودش را اعلام کند.دبلیو دین تاکید کرد: باید همه فکرها را روی هم بگذاریم و شخصی را به عنوان رهبر انتخاب کنیم تا بتوانیم به یک اتحاد و وحدت میان جامعه اسلامی برسیم، جامعه مسلمانان بزرگ است و پول بیشتری نسبت به لابی های صهیونیست دارند. اگر این اتحاد بین مسلمانان ایجاد شود و لابی گری را شروع کنند می توانیم به آینده امیدوار شویم.وی عنوان کرد: اما تنها راه نجات خودمان این است که باید نجات خودمان را بخریم و به مجامع قدرت و سیاسی نفوذ کنیم.روزنامه نگار آمریکایی با بیان اینکه در دوران انتخابات ۱۰۰ میلیون دلار اسرائیل خرج انتخابات ترامپ کرد و این پول ها از طریق قمارخانه ها و مراکز عیش و نوش لاس وگاس تامین شد، بیان داشت: در دوره انتخابات آمریکا قصد داشت بر کشورهای اروپایی فشار بیاورد که در زمان خروج از برجام از او حمایت کنند، به دنبال حمایت کشورهای اروپایی بود، به آنها گفت در قضیه برجام حمایت کنید تحریمی شامل حال شما نمی شود.

جهان اسلام در برابر توطئه‌های صهیونیزم سکوت نکند

مستندساز انگلیسی با اشاره به سکوت جهان اسلام در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیزم گفت: سیاستمداران جهان اسلام و مردم با لابی‌گری و اعتراضات مسالمت‌آمیز خود بعد از نماز جمعه از فلسطین حمایت معنوی کنند.دیوید لاولی واکلین در نشست خبری «قدس پایتخت همیشگی فلسطین» که در آستانه «روز نکبت»، هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سالن کنفرانس هتل هرمز بندرعباس برگزار شد اظهار داشت: بیت‌المقدس همچون مشهد، شهری مقدس بوده و علیرغم گذشت دو هزارسال از این واقعه، میلیون‌ها نفر از هم‌کیشان من در آنجا عبادت کرده و همانند میلیون‌ها مسلمان در مساجد و مکانی که اعتقاد دارند حضور می‌یابند و عبادت می‌کنند.وی در ادامه افزود: یهودیت هم اعتقاد دارد که اورشلیم یک مکان مقدسی است، دیوار مقدس مشهوری دارند که عبادت و پرستش می‌کنند، دو هزار سال بعد به مهم‌ترین شهر مذهبی سه دین بزرگ تبدیل شد.مستندساز انگلیسی تصریح کرد: صهیونیزم یک جنبش سیاسی نوپا بوده که تقریبا از صدسال پیش ایجاد شده است، امروز بخاطر مسائل مالی و میلیون‌ها دلار که صهیونیزم‌ها در سراسر دنیا منتشر می‌کنند به عنوان ثروتمندترین اقلیت مذهبی جهان شناخته می‌شوند.دیوید لاولی واکلین ابراز داشت: برای هرکسی که روزنامه می‌خواند یا اهل روزنامه بوده کاملا روشن است که هدف صهیونیزم محو فلسطین و فلسطینیان و تصاحب تمامی این سرزمین برای اسرائیل است که این جای نگرانی است.وی گفت: رهبران و رؤسای مذهبی جهان و همچنین نخست وزیران تمامی کشورهای جهان حتی رییس جمهوری ایران بنا به دلایل مختلفی، در محکومیت کارهای ناپسند رژیم صهیونیزم و حمایت از مردم مظلوم فلسطین قاطع نبوده‌اند.مستندساز انگلیسی در ادامه بیان داشت: اما در آمریکا و انگلیس به جرأت می‌توان گفت که دلیل اصلی، لابی یهودی است که این لابی یهودی سالیانه در این دو کشور میلیون‌ها دلار به رهبران و رؤسای این کشورها تزریق می‌کنند.دیوید لاولی واکلین گفت: من اهل انگلیس هستم و می‌توانم بگویم که بزرگترین گروه لابی‌گری در لندن ، دوستان محافظه‌کار اسرائیل هستند، 80 درصد دولت بریتانیا از این گروه لابی‌گری تشکیل شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها