پیکردومین شهید مدافع حرم در بندرعباس تشییع شد



صبح ساحل ، سیاسی - پیکر مطهر دومین شهید مدافع حرم با استقبال بی نظیر مردم خونگرم بندرعباس تشییع شد.پیش ازظهردیروز دوشنبه پیکر مطهر شهیدخلیل تختی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم هرمزگان، بر روی دستان مردم پرشور شهر بندرعباس از میدان انقلاب تا مسجد جامع تشییع شد. در این مراسم که با استقبال مردم برگزار شد مسئولان لشکری و استانی حضور داشتند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) در این مراسم به نمایندگی از خانواده شهید تختی نژاد و سپاه مستقر در استان هرمزگان از حضور پرشور آحاد مردم مومن و روزه دار و مسئولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه در هرمزگان و استاندار قدردانی کرد.

سردار رضا ترابی با بیان اینکه از امروز خلیل تختی نژاد فرزند همه مردم ایران است، افزود: ما به عنوان هرمزگانی افتخارمان این است که این شهید والامقام پرورش یافته این دیار بوده است.

همچنین نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این مراسم، اقتدار، عزت، ایستادگی و مقاومت، آبادانی و توسعه کشور را مرهون انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا دانست و گفت: قاطعیت ملت ایران و رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) در تحقیر آمریکا یکی دیگر از برکات خون شهداست.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی،  با اشاره به این که رهبری می فرمایند که:«ترامپ غلط می کند» از برکات خون شهداست، افزود: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می داند که ایران خلیل ها دارد که آماده اند هر لحظه در راه اعتلای دین و ارزش ها جانفشانی کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خطاب به ترامپ، تصریح کرد: تو دستت از نیروی انسانی خالی است و چه کسی حاضر است به خاطر حرف ترامپ جانش را به خطر بیندازد و از این رو یقین بدان که شکست خواهی خورد و پیروزی از آن ملت ایران است چون خلیل ها برای فدا شدن دارد.آیت الله نعیم آبادی با استناد به آیه« وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ »، اظهار کرد: شهید نه تنها روزی می خورد بلکه به عنایت خدا روزی می دهد؛ شهید حضورش می تواند جامعه را منقلب کند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان اعلام شهادت خلیل تختی نژاد تا زمانی که پیکرش وارد بندرعباس شد، شهر حال و هوای دیگری پیدا کرده و همه این ها به برکت خون شهیدان مدافع حرم است.وی خطاب به خانواده شهید خلیل تختی‌نژاد گفت: شهید شما زینبی است، زینبی که در برابر شهادت سیدالشهدا(ع) صبر پیشه کرد و الگوی استقامت شد. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، آسایش، رفاه و امنیت امروز کشور و تداوم نظام مقدس را از برکات روحیه شهادت‌طلبی جوانان انقلابی و خون پاک شهدای مدافع حرم دانست.وی با تاکید بر این‌که پیروزی و تداوم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهداست، اظهار داشت: پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب ناب محمدی، حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم بی‌نظیر است.

وی در ادامه با بیان این‌که حضور پرشور و استقبال بی‌نظیر مردم مومن هرمزگان از پیکر مطهر شهید تختی‌نژاد معانی زیادی دارد، افزود: حضور گسترده و پرشور مردم روزه‌دار در این مراسم معنوی، بیانگر آن است که مردم ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند و تا پای جان به عهد خود با رهبری، شهدا، نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین تصریح‌ کرد: آسایش، رفاه، امنیت امروز کشور و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از برکات روحیه شهادت‌طلبی جوانان انقلابی و خون پاک شهداست.

نعیم‌آبادی بیان‌ داشت: «خلیل» تا دیروز فرزند مرد مومن و مقاوم «تختی‌نژاد» بود ولی اکنون فرزند اسلام است که درود بر او باد.امام جمعه بندرعباس بیان ‌کرد: کدام خانواده در آمریکا حاضر است جان خود و عزیزش را به خاطر حرف ترامپ به خطر بیندازد، اما این‌جا ایران است و ما به برکت خون این شهدا همیشه پیروزیم و سربلند خواهیم بود.

گفتنی است، شهید خلیل تختی‌نژاد متولد 1372 و از پاسداران سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و فرمانده عملیات قرارگاه درعا بود که شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و در نخستین شب از شب‌های پرفیض قدر مصادف با 13 خرداد ماه 97 در منطقه البوکمال به شهادت رسید.

یادآور می‌شود، شهید خلیل تختی‌نژاد، دومین شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) از استان هرمزگان است. پیکر مطهر دومین شهید مدافع حرم بعدازظهردیروز در زادگاهش شهر تخت به خاک سپرده شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها