اظهارات ضد و نقیض درباره آلودگی آب در هرمزگان

معاون وزیر : هرمزگان درگیر اپیدمی‌ آب آلوده است



صبح ساحل ، حوادث - در حالی که معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به صراحت هرمزگان را یکی از چهار استان درگیر با اپیدمی های آب آلوده اعلام کرد، دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره توضیحات متفاوتی می دهد.

دکتر علیرضا حسینی گفت: در حال حاضر استان‌های خوزستان، هرمزگان، گیلان و قسمتی از مازندران درگیر با اپیدمی‌های ناشی از آب آلوده هستند که ریشه اغلب این اپیدمی‌ها در استفاده از آب ناسالم یا شکستگی لوله‌های آب است.وی در خصوص چگونگی نظارت بر بهداشت شبکه آبرسانی توضیح داد: هشدار‌ها و نامه‌های متعددی از طرف دانشگاه علوم پزشکی به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری یا روستایی ارسال کرده ایم و در کنار این نامه نگاری، آموزش و توانمندی سازی افراد، کلر سنجی، آزمایش‌های میکروبی که نتایج آن‌ها در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد انجام می‌شود.معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یادآور شد: مخازن آب هم نیاز به بازنگری دارد و مدیریت توزیع و تامین آب باید بازنگری شوند.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

طغیان داریم نه اپیدمی

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پاسخ به پرسش خبر هرمزگان در خصوص اظهارات معاون وزیر بهداشت، گفت: اظهارات معاون وزیر کلی است و اشاره مجزا به استان ها نشده است که کدام استان اپیدمی، کدام اسپورادیک (تک گیر) و کدام یک طغیان بوده است.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: قطعا در استان هرمزگان با سابقه ی ابتلا پنج نفر در سال جاری به بیماری هپاتیت A که ناشی از مصرف آب آلوده بود، این زنگ خطر وجود دارد که در صورت عدم اصلاح سیستم های آبرسانی، بیماری ها به مرحله اپیدمی برسد.وی تصریح کرد: خوشبختانه با کنترل به موقع و درمان پنج مبتلای به بیماری هپاتیت A در روستای» درشهر» شهرستان بشاگرد، از اپیدمی شدن این بیماری جلوگیری شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه برخی روستاها در مناطق مختلف استان اغلب فاقد لوله کشی و آب آشامیدنی بهداشتی هستند، اظهار کرد: آب آشامیدنی این روستاها بصورت خودگردان توسط افرادی توزیع می شود که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی قرار ندارند و نیازمند آموزش های لازم در خصوص رعایت بهداشت آب هستند.

وی اضافه کرد: با این حال به بهورزان این روستاها که عمدتا دور دست هستند توصیه شده است که علاوه بر کنترل سلامت آب، آموزش های لازم را به توزیع کننده آب در خصوص نحوه و میزان کلر زنی ارائه دهند.نوروزیان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در مناطقی که فاقد لوله کشی آب هستند امکان نظارت را ندارد و کنترل سلامت آب در این روستاها بر عهده شرکت آب و فاضلاب است.

خبر هرمزگان اردیبهشت ماه امسال گزارشی مستند از مشکل بی آبی در روستاهای بشاگرد منتشر کرد که با واکنش قابل تامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان همراه بود.

در حالی که این گزارش بر پایه گفته های رییس شورای اسلامی یکی از روستاهای بدون آب بشاگرد که خود ساکن همین منطقه است تهیه شده بود، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مدعی شد گزارشگر خبر هرمزگان تاکنون به بشاگرد نرفته و «خدمات بی نظیر نظام» را ندیده است و برای خبرنگار از خداوند طلب مغفرت کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها