نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس:

از دولت انتظار شفاف‌سازی دارم



صبح ساحل ، سیاسی - نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌گاه از توضیحات شیلات کشور در خصوص صید ماهی توسط کشتی‌های چینی قانع نشدم و در برابر حقوق صیادان هرمزگان تا برایم ثابت نشود ساکت نمی‌مانم.

سید مصطفی ذوالقدر در گفت و گو با ایسنا،افزود: من نمی‌توانم صدای صیادانی که در این گرما روی دریا کار می‌کنند و این کشتی‌ها را از نزدیک می‌بینند نشنوم اما صحبت‌های افراد مرکز نشینی که تابه‌حال یک‌بار به سواحل شرق و غرب استان نیامدند را بپذیرم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هنر این نیست که در تهران جلوی دوربین مصاحبه کنیم و بگوییم هیچ مشکلی وجود ندارد، اگر راست می‌گویید بیایید و رو در روی صیادان بومی هرمزگان مصاحبه کنید و آن‌ها را قانع کنید.

نماینده مردم میناب، رودان جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ادعا می‌کنید منافع این کشتی‌ها متعلق به شرکت‌های ایرانی است اسامی این شرکت‌ها، نحوه واگذاری این امتیاز به این شرکت‌ها و تعداد نیروی ایرانی که در این شرکت‌ها مشغول بکار هستند را اعلام کنید تا ما ببینیم مردم ساحل‌نشین هرمزگان چه منفعتی از سود این شرکت‌ها می‌برند.

ذوالقدر اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی از هر کشوری باشد امری موجه هست اما در خصوص این کشتی‌ها  هیچ شفافیتی وجود ندارد که ما بدانیم آیا واقعاً از چینی‌ها فقط به‌عنوان متخصص در کنار شرکت‌های ایرانی استفاده می‌شود یا اینکه موضوعات دیگری هم وجود دارد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی در تهران اعلام می‌کنند هیچ مشکلی نیست اما اگر مثل بنده و همکارانم هر هفته مجبور به پاسخگویی به جمع زیادی از صیادان، محققین و دانشجویان هرمزگانی بودند به این راحتی همه‌چیز را انکار نمی‌کردند.

این مقام مسئول تأکید کرد: این موضوع که گفته می‌شود کشتی‌های چینی اصلاً تابه‌حال وارد محدوده آب‌های ساحلی کشور ما نشده‌اند با صحبت‌های صیادان ما متناقض است، پس به ما حق بدهید که بقیه صحبت‌ها را هم قبول نکنیم.

وی اضافه کرد: متأسفم که از روز اول ورود من به موضوع کشتی‌های چینی عده‌ای این موضوع را سیاسی کردند درحالی‌که ما از دولت فقط انتظار شفاف‌سازی داریم

.عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌خواهم به وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص اتهام بزنم فقط صحبت من این است که نمایندگان، محققین و صیادان هرمزگانی را قانع کنید.

ذوالقدر پیشنهاد داد: تیمی از صیادان و متخصصین هرمزگانی در کنار نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی در خصوص فعالیت این کشتی‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهند و نتایج این بررسی‌ها را شفاف اعلام کنند آن‌وقت ما نیز قبول می‌کنیم هیچ مشکلی برای صیادان هرمزگان وجود ندارد.این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تا زمانی که شخصاً قانع نشوم دست از پیگیری این موضوع برنمی‌دارم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها