مدیر عامل بنیاد برکت کشور خبر داد:

ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در جزیره هرمز



صبح ساحل ، سیاسی - مدیر عامل بنیاد برکت کشور از ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در جزیر هرمزطی ۵ ماه آینده خبر داد.

سعید جعفری مدیر عامل بنیاد برکت کشور گفت: چهارصد فرصت شغلی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در ۵ ماه آینده در جزیره هرمز ایجاد می‌شود.

وی در بازدید یک روزه از جزیره هرمز افزود: رینگ جزیره، شبکه آبرسانی، روشنایی مسیر‌های گردشگری از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی جزیره هرمز است.ساخت دوزاده اقامتگاه بوم گردی، بهسازی و مرمت مدرسه جری پولاک، ساخت دفاتر پیشخوان دولت و جانمایی ایستگاه‌های خدمات گردشگری دردستور کار قرار دارد.وی گفت: اشتغال‌های خرد و پایدار خانگی و تشکیل واحد‌های کوچک صنعتی با مشارکت مردم جزیره هرمز با هدف توانمند سازی آنان در دستور کار است.

مدیر عامل بنیاد برکت کشور افزود: با جذب و آموزش نیرو‌های بومی جزیره هرمز طرح‌های عمرانی این جزیره زودتر به بهره برداری می‌رسد.

جعفری گفت: اکنون ۵ سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های عمرانی جزیره هرمز جذب شده است.وی افزود:با برگزاری همایش سرمایه گذاران تا یک ماه آینده در این جزیره فرصت‌های توسعه و آبادانی افزایش می‌یابد.

اجرای پروژه های زیرساختی 

برای رونق گردشگری جزیره هرمز 

استاندار هرمزگان گفت: پروژه های زیرساختی برای رونق اشتغال و گردشگری در جزیره هرمز در حال اجراست. 

فریدون همتی در نشست ستاد راهبری سند توسعه پایدار جزیره هرمز با بیان اینكه براساس توافق صورت گرفته با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پروژه های زیرساختی برای رونق اشتغال و گردشگری در جزیره هرمز در حال اجراست، عنوان كرد: بر این اساس تعداد 30 پروژه با اعتبار 370 میلیارد تومان در جزیره هرمز اجرایی خواهد شد.وی ادامه داد: منابع این پروژه ها به صورت مشترك توسط استانداری هرمزگان و بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و همچنین بخش دیگری از آن از محل تسهیلات تامین خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به رسیدگی دقیق به روند اجرای این پروژه ها، افزود: در این راستا، زمان دقیق و مسئول اجرای هركدام از این پروژه ها تعیین شد.همتی با بیان اینكه عملیات ساماندهی ساحل جزیره هرمز در حال تكمیل است، تصریح كرد: ایجاد مبلمان شهری مناسب، تامین نور سواحل، تكمیل رینگ و ایجاد باند دوچرخه سواری و پیاده روی دور سواحل از جمله اقداماتی است كه در این زمینه آغاز شده و به زودی تكمیل خواهد شد.

وی با بیان اینكه پنج نقطه برای ایجاد مكان های گردشگری ساحلی در جزیره هرمز مشخص شده است، اظهار داشت: در دو نقطه به زودی كار ایجاد امكانات توسط سرمایه گذار آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: جزیره هرمز رو به تحولات اساسی است و زیرساخت های مناسبی برای مسافرت گردشگران به این جزیره فراهم خواهد شد كه موجب ایجاد اشتغال بسیاری برای مردم این جزیره خواهد شد.

همتی با اشاره به صدور 150 مجوز فعالیت صیادی در جزیره هرمز، اضافه كرد: با پیگیری های صورت گرفته این مجوزها صادر شد كه برای 150 نفر از مردم جزیره هرمز به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می كند.وی گفت: این مجوزها هفته آینده توسط شیلات استان و بخشداری هرمز به افرادی كه ثبت نام كرده اند، واگذار می شود و اعطای مجوز به مردم در جزایر هنگام و لارك و شهرستان های جاسك و سیریك نیز در برنامه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها