رئیس سازمان اورژانس کشور خبرداد:

فعالیت ۶۵ مرکز شبانه‌روزی عملیات اضطراری در کشور



رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه امروز مراکز عملیات اضطراری ما در کشور به حدی پیشرفته هستند که در دنیا حرفی برای گفتن دارند، گفت: بیش از ۶۵ مرکز ما، به شکل ۲۴ ساعته در سراسر کشور فعال هستند و پاسخگوی هموطنان ما از دورترین نقاط کشور هستند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، جعفر میعادفر با اشاره به تاسیس سیتم مدیریت بحران در کشور  گفت: زلزله بم یکی از نقاط تاریک تاریخ ماست اما یک نکته قابل توجه نیز دارد. تا سال ۱۳۸۲ که زلزله بم رخ داد ما هیچ چیزی در زمینه مدیریت بحران در کشور نداشتیم اما این زلزله باعث شد مسئولان ارشد کشور به فکر ایجاد مرکزی برای مدیریت بحران کشور کنند. پس از این زلزله، سازمان مدیریت بحران کشور تاسیس شد و زیرساخت‌هایی در این زمینه ایجاد شد که این ها همه اقداماتی در جهت مقابله با حوادث بود. 

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: امروز مراکز عملیات اضطراری ما در کشور به حدی پیشرفته هستند که در دنیا حرفی برای گفتن دارند. بیش از ۶۵  مرکز  ما، ۲۴ ساعته در سراسر کشور فعال هستند و پاسخگوی هموطنان ما از دورترین نقاط کشور هستند.

میعادفر گفت: ما رشته دکتری حوادث و بالایا را دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی کردیم که سطح بالای علمی دارند. همچنین فارغ التحصیلان این رشته در پست های کلیدی وزارت‌خانه‌ها مشغول جای‌گیری هستند و ان‌شاءالله در عملکرد سازمان‌ها تاثیرگذار خواهند بود.

وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که مدیران ما در هر مجموعه‌ای، درگیر مسائل روزه مره خود هستند و به حوادث تا زمانی که رخ ندهند؛ هیچ توجهی ندارند. ما امیدواریم این افراد بتوانند نگاه مدیران را اصلاح کرده و به آنان درباره روزهای سختی که ممکن است پیش آید هشدار دهند. 

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: به مرور این حرکت می‌تواند در آینده تاثیرگذار باشد و می‌توان عملیات‌های بسیاری را برای بهبود شرایط در زمان وقوع حوادث مختلف اجرا کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها