فرمانده انتظامی استان خبر داد:

باند جعل اسناد به دام پلیس هرمزگان افتاد



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام// باند جعل اسناد و مدارک هویتی در استان هرمزگان شناسایی و کشف شد که در این ارتباط 14 نفر از اعضاء باند قاچاق انسان دستگیر شدند.

این باند چند سالی بود که فعالیت خود را آغاز کرده بود وپس از  شناسایی اتباع خارجی ویا افراد ایرانی بی هویت که قصد خروج ازکشور ویا اقامت درداخل کشورداشتند نسبت به سندسازی براساس سن-جنس وچهره افراد با اخذ مبالغ زیادی بعضا تا 600 میلیون ریال نسبت به تهیه و ارائه اسناد هویتی اقدام می کردند.

تا آنکه مدتی قبل پلیس هرمزگان پس از اطلاع از این موضوع به این پرونده ورود کردند،در تحقیقات گسترده سرنخ هایی از این باند به دست آورد که منجر به دستگیری اعضا گردید.  

فرمانده انتظامی استان  در این مورد گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه افرادی با همکاری تعدادی از کارکنان ادارات دولتی یکی از شهرستان های استان در امر جعل اسناد و مدارک هویتی فعالیت دارند، مراتب بصورت ویژه در دستور کار اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

سردار«عزیزاله ملکی افزود : مأموران با انجام اقدامات فنی واطلاعاتی دریافتند این افراد در ابعاد گسترده و بصورت شبکه ای و سازمان یافته پس از رصد افراد متوفی فاقد ثبت اسنادفوتی ، باتبانی خانواده های متوفی و همدستی ادارات دخیل ،نسبت به تهیه اسناد سجلی هویتی با سیرمراحل اداری واقعی با الصاق عکس اتباع خارجی و ایرانی  درخصوص جعل اسناد اقدام می کردند.

سردار ملکی تصریح کرد: این کلاهبرداران ضمن شناسایی اتباع خارجی ویا افراد ایرانی بی هویت که قصد خروج ازکشور ویا اقامت درداخل کشورداشتند نسبت به سندسازی براساس سن-جنس وچهره افراد با اخذ مبالغ زیادی بعضا تا 600 میلیون ریال نسبت به تهیه و ارائه اسناد هویتی اقدام می کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با کار اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت شبانه روزی محل های حضور ، تردد و سکونت اعضاء باند ، نحوه فعالیت آنها و چگونگی ارتباط اعضاء باند با همدیگر و با مشتریان، شناسایی و پس از جمع آوری ادله و مستندات اولیه جرم ، سه نفر از اعضاء باند در مسیر «شیراز به بندرعباس « طی یک عملیات هماهنگ  شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد:مأموران امنیت عمومی استان همچنین طی 4 عملیات هماهنگ و بازرسی از 10 واحد مسکونی و یکی از ادارات در شرق استان تعداد 10 نفر دیگراز اعضاء را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در این پرونده در مجموع 14 نفر شناسایی ودستگیر شده اند و از مخفیگاه متهمان بیش از 350 فقره  اوراق هویتی اعم از  (شناسنامه، کارت هوشمند ملی ، کارت تردد اتباع خارجی، اوراق تأئیدیه اشتغال به تحصیل محصلین جعلی )، تعداد21 دستگاه تلفن همراه حاوی تصاویر و پیامک های واتساپی و اوراق هویتی جعل اسناد ومدارک اتباع ایرانی وخارجی ،دو دستگاه کیس و یک دستگاه لپ تاپ حاوی برنامه ها و اسناد مربوط به جعل مدارک مکشوفه کشف و ضبط شد.

سردار ملکی یادآور شد:  تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها