نجومی بگیران تعیین تکلیف شده‌اند



صبح ساحل ، اجتماعی - رئیس دیوان محاسبات گفت : انفصال از خدمت، کسر حقوق و معرفی به قوه قضائیه از جمله برخورد‌ها با نجومی بگیران است.

عادل آذر  افزود: همه نجومی بگیران، تعیین تکلیف شده اند؛ انفصال موقت و دائم از خدمت تا کسر حقوق و معرفی به عنوان مجرم به قوه قضائیه از جمله برخورد‌ها با آن هاست.

رئیس دیوان محاسبات ادامه داد: بررسی های ما نشان داده که 397 نفر دریافتی های غیر قانونی داشتند که در مجموع با دریافتی های خالص و وام هایی که گرفته بودند مبلغ چهل میلیارد تومان ازآن ها به دولت برگشت داده شد.

این مقام مسوول در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از برخوردهای اولیه با این تعداد نجومی بگیر آیا مواردی دیگر نیز نجومی بگیر داشته ایم، گفت: بعد از رسیدگی ها و برخوردهای اولیه و کشف آن 397 نفر، فقط دو مورد کشف شد که آخرین آن سه ماه قبل مربوط به یکی از شرکت های زیرمجموعه دولت بود که فردی بالای 35 میلیون تومان دریافتی داشت.

عادل آذر در پاسخ به این پرسش که چرا نام آن فرد و شرکت دولتی را اعلام نمی کنید، افزود: این پرونده در مرحله رسیدگی است و بعد از اینکه هیأت مستشاری رأی داد و به قوه قضائیه ارسال کرد آن وقت نتیجه مشخص می شود.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در پایان با بیان اینکه در موضوع نجومی بگیران به صورت ویژه و گسترده وارد عمل شدیم، خاطر نشان کرد: در آن پرونده ها یک گزارش را به صحن مجلس و دو گزارش را به صورت محرمانه ارسال کردیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها