با همت یک بانوی نمونه

بازسازی و تکمیل بزرگترین سردخانه جنوب



با همت شرکت آفاق جهانگستربندر و نازنین زهرا مسرت بازسازی بزرگترین سردخانه جنوب کشوربا ظرفیتی بالغ بر بیست هزار تن در بندرشهیدرجایی آغاز شد ، این سردخانه یکی از پتانسیل های مهم بندرشهید رجایی می باشد که با همت بخش خصوصی در حال بازسازی است .

 به گفته نازنین زهرا مسرت ؛ فاز نخست این سردخانه به ظرفیت ده هزارتن در شش ماه آینده و فاز دوم و پایانی نیز تا شش ماهه دوم سال آینده به بهره برداری می رسد که این سردخانه با اشتغالزایی صد نفر و در زمینی به مساحت بالغ بر ۸۰هزار متر مربع با اعتبار۵۰میلیارد تومان برآورد اولیه ۳۷میلیارد تومان بوده که با افزایش قیمت ارز این رقم به ۵۰میلیارد تومان افزایش 

می یابد. مسرت افزود : این سردخانه جهت ذخیره سازی تمامی اقلام وارداتی و صادراتی که نیاز به سردخانه دارند استفاده خواهد شد . 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این مراسم با قدردانی از مسرت به عنوان مجری بازسازی سردخانه ۲۰هزارتنی بندرعباس و اعلام حمایت از شــرکت آفاق جهانگستر بندر،اظهار امیدواری کرد ورود اولین کانتینر سردخانه ای را به این سردخانه در آینده ای نزدیک جشن گرفته شود.الــه مراد عفیفــی پور افزود: با اجــرای این طرح همچنین اشتغالزایی پایدار و ارزش افزوده در صنایع استان را به همراه خواهد داشت.وی خاطرنشان کرد:انتظار می رود سرمایه داران، ســرمایه گذاران و صنعتگران از ظرفیت های موجود استفاده نمایند و در این بخش سردخانه ای که بیش از دو دهه مغفول مانده بود ویکی از برنامه هایم، بهره برداری از این ســردخانه بود که با ورود این شــرکت بخش خصوصی این مهم محقق می شــود ، لذا این پروژه، اولین پروژه ی سردخانه ای بزرگ کشور به حساب می آید .

اله مراد عفیفی پوراظهار داشت: سردخانه کوثر به عنوان بزرگترین سردخانه جنوب کشور که تحویل زمین آن ۳۰ سال پیش در سال ۶۷ به سرمایه گذار صورت گرفته بود ، فاز اول آن برای مدتی کوتاه فعال بود اما طی دو دهه اخیر بنا به دلایلی خارج از حوزه اختیارات اداره بندر، راکد مانده بود .سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی هرمزگان نیز با قدردانی از مشارکت نازنین زهرا مسرت در اجرای این طرح؛ تاکید کرد بخش خصوصی در دنیا در بیشتر بخش ها حضور دارند که بایســتی از بخش خصوصی در کشور حمایت شود تا با هزینه کمتری نســبت به اشتغالزایی و ســرمایه گذاری اقدام نمایند.

مسعود پاکزاد افزود: پروژه ها توسط بخش خصوصی سریعتر اجرا می شوند و بایستی این بخش مورد حمایت دولت باشد که استاندار هرمزگان هم معتقد به عبور از اقتصاد دولتی اســت و بر حضور بخش خصوصــی در حوزه های مختلف تاکید دارد.وی اظهار داشت: دراین تحریم ناجوانمردانه، بخش خصوصی همگام با دولــت و نظام، تحریم ها را دور می زند که بخش خصوصی را بایستی افسر وسفیر اقتصادی دانست.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیرو ابوموســی هم باقدردانی از نازنین زهرا مسرت که علاوه بر انجام امور خیریه، دراین پروژه اقتصادی که اشــتغالزایی را هم به همراه دارد و با بهره برداری از این سردخانه ۲۰هزارتنی بخشی از مشکلات استان و کشور به دست این شیرزن رفع می شود؛ وی اظهار داشت: با افتتاح این سردخانه بهره برداری از آن بعد از ســه دهه آغاز می شود ، لذا از مدیرکل بنادر و دریانــوردی و این بخش خصوصــی قدردانی می‌کنم. ایشان اظهار امیدواری کرد: در مراسم افتتاح از این سردخانه بزرگ،مسئولین کشوری نیز حضوریابند که بایستی در مسیر اجرای این طرح نیز موانع رفع شود و حمایت های لازم صورت گیرد. مرادی با انتقاد از نرخ بالای بیکاری در هرمزگان که اجحافی در حق بومیان می باشد اذعان داشت: در حال حاضر نیروهای متخصص و توانمند در اســتان وجود دارد که بایستی از این ظرفیت در بخش های مختلف برای ایجاد اشتغال استفاده شود. مرادی با تاکید بر سهیم شدن بخش های مختلف در اشتغالزایی، تصریح کرد: بخش خصوصی مانند شــرکتی که بازســازی سردخانه را به عهده گرفته اســت گام بلندی را دراین حوزه برداشته است. وی وجــود ۶۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشــور که باعث هدررفت بیت المال شــده اســت را ناراحت کننده خواند و خواستار اتخاذ تدابیری توسط دولت برای اتمام این پروژه ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شد و از مدیرکل بنادر و دریانوردی در این حوزه قدردانی نمود.

حجت السلام میرزایی نیز باقدردانی از نازنین زهرا مسرت که با احساس تکلیف و وظیفه شناسی در این بخش حضور یافته وزمینه اشتغال تعدادی از جوانان استان را هم فراهم می نماید و خدمتی را به کشور می نماید ؛ تاکید نمود: بایستی زیرساختهای اشــتغال زایی در جامعه با وحدت،شایسته سالاری و توسعه متوازن فراهم شــود.وی بر لزوم افزایش و تدوام حمایت ها جهت بهره برداری از این سردخانه تاکید کرد.

شایان ذکر است : در این مراسم احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس،حاجی آباد، قشــم، خمیر وابوموسی، مســعود پاکزاد سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی اســتانداری هرمزگان، اله مراد عفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شــیبانی، مدیرکل امور بانوان اســتانداری هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر میرزایی و جمعی از مدیران استانی حضور 

داشتند .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها