در روز انتخابات هیات رئیسه؛

درب اتاق بازرگانی گل گرفته شد



 

در حالی دیروز 11 اسفند ماه قرار بود انتخابات اتاق بازرگانی سراسر کشور برگزار شود که جنجالهای اتاق بندرعباس دست بردار نیست و انتخابات این اتاق بدلیل رد صلاحیت دقیقه نودی افراد تایید صلاحیت شده به تعویق افتاد.

این انتخابات در حالی لغو شده است که سید جواد زمانی معاون امور استان های اتاق ایران نیز در بندرعباس حضور یافته است. حال باید دید پایان جنجالها چه زمانی خواهد بود.

 چه منافع و دستهایی پشت پرده قرار دارد که خیال دست برداشتن از اتاق بندرعباس را  ندارد؟

صبح دیروز در حالی انتخابات کلید خورد که تعدادی از نامزدهای تائید شده نیز به‌یک‌باره رد صلاحیت شده و بر روی عکس آن‌ها کاغذ چسبانده شده بود؛ مهران نجاتی، علیرضا صمدی، عزیزاله بیگ عینالویی و حسن علی عمرانی این چهار نامزد رد صلاحیت شده بودند که به‌یک‌باره از ساعت 13 دیروز بار دیگر نام این افراد بر روی سایت قرار گرفت تا تعداد نامزدها بار دیگر به 60 نامزد برسد!

همچنین پس‌ازاین اتفاقات هنوز ده دقیقه از باز شدن درب ورودی نگذشته بود که پارچه نوشته بر روی درب اصلی نیز درآورده شد و به دلیل تنش‌های ایجادشده درب بسته و نامزدها و افراد حائز صلاحیت رأی دادن پشت درب ماندند.

مأمورین نیروی انتظامی در محل حاضر و درب اتاق بازرگانی بندرعباس محل انتخابات بسته شد که پس از مدتی تعدادی فرد نامشخص پس از سر دادن شعارهایی درب اتاق بازرگانی را با گِل بستند. پس از مدتی فردی با در دست داشتن ساندویچ‌هایی واحد با اعلام اینکه چه کسانی در این موضوع حضور داشتند، اقدام به توزیع ساندویچ در قدرشناسی از این افراد می‌کرد!

پیش‌ازاین روز قبل یکی از اعضای هیئت نظارت در نامه‌ای به هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران خواستار تعویق یک‌هفته‌ای آن شده بود که با مخالفت مواجه شد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس در حاشیه انتخابات امروز اتاق بازرگانی بندرعباس ، در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم و صحیح هستیم تا از طریق آن اتاقی مستقل و سالم خارج شود.

بازرگان با اشاره به اینکه رد صلاحیت‌ها (10 اسفند) نیز همگی غیرقانونی و بدون وجاهت بوده است، اظهار کرد: صلاحیت‌ها در گذشته بررسی‌شده بود و دلیل ندارد تنها در فاصله کمتر از هفت‌تا هشت ساعت به برگزاری انتخابات تعدادی از نامزدها رد صلاحیت شوند.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس عنوان کرد: طبق قانون باید سه روز مهلت برای اعتراض باشد اما اعلام رد صلاحیت در شبی که فردایش انتخابات برگزار می‌شود آیا وجاهت قانونی دارد؟!

وی با اشاره به اینکه معاون امور استان‌های اتاق ایران کسی بود که در مصاحبه‌ای انواع تهمت‌ها را به اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی بندرعباس وارد کرد، تصریح کرد: حاضرم در نشستی خبری و مشترک با وی نشسته و تمامی ابهامات مطرح و مشخص شود چه کسی راست می‌گوید.

وی با اشاره به اینکه 16 سال نائب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس هستم، اضافه کرد: آقای زمانی در آن نشست خبری به‌صورت یک‌طرفه به دفاع از یک فرد می‌پردازد و نشان می‌دهد آن نشست خبری کاملاً سفارشی بوده است.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس با بیان اینکه طبق صحبتی که با رئیس انجمن نظارت ایران صورت گرفت قرار بر برگزاری انتخابات با تأخیر بود اما شاهد بودیم امروز طی تماسی حرفش را پس می‌گرفت، خاطرنشان کرد: ازاین‌پس باید از افراد بابت صحبت‌هایشان امضا بگیریم تا بعدها حرفشان را پس نگیرند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم دلیل اصرار بر برگزاری انتخابات از سوی معاون امور استان‌های اتاق ایران به چه دلیل است، افزود: در جواب بنده آقای زمانی می‌گوید کارت بازرگانی شما را باطل می‌کنم، چطور یک کارمند اتاق، به خود اجازه می‌دهد با بنده به این‌گونه صحبت کند.

وی با بیان اینکه وقتی تبلیغات شروع می‌شود دیگر رد صلاحیت افراد در اتاق بازرگانی معنایی ندارد، اضافه کرد: در هیئت نظارت استان نیز نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و دو فرد معتمد دیگر هستند که در هرمزگان آقای قاسمی(نماینده وزارت صمت) و آقایان عمرانی و صالحی به‌عنوان اعضای هیئت نظارت بر صلاحیت‌ها نیز رسیدگی و نتیجه را اعلام کردند اما هیئت نظارت ایران برخلاف قانون از معرفی برخی افراد صلاحیت شده همچون بنده به‌صورت غیرقانونی سرباز زد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس با اشاره به اینکه انجمن هیئت نظارت کشور ظاهراً عمداً به دنبال لغو انتخابات است که دست به چنین اقداماتی می‌زند زیرا هیئت نظارت تنها وظیفه‌اش نظارت است اما حق برگزاری

 ندارد.

وی با بیان اینکه مشخص نیست نامزدهای رد صلاحیت شده شبانه چگونه و از چه طریقی و به چه علتی رد شدند، اظهار کرد: احتمالاً افرادی که مدام به دنبال احراز خود هستند مشکلی دارند که در همه‌جا دست به معرفی خود می‌زنند.

بازرگان با اشاره به اینکه از یک‌میلیون هرمزگانی تنها 649 نفر عضو اتاق بازرگانی هستند، افزود: نمی‌دانم چرا لیست اعضا به نامزدها اعلام نشد تا بتوانیم رایزنی و تبلیغ کنیم و آقای زمانی اعلام می‌کند این لیست تنها در اختیار رئیس اتاق قرار دارد و بس.

وی در پایان گفت: ما به دنبال برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد هستیم و از این حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

 

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها