۱۳۷ کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند



مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: ۱۳۷ کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند.

به گزارش صبح ساحل به نقل از هرمز، غلامحسین رنجبر، مدیرکل بهزیستی هرمزگان اظهار کرد: بهزیستی هرمزگان در خدمات‌دهی به کودکان کار اتباع خارجی طبق قانون هیچ مسولیتی ندارد به جز کودکان کار خارجی که مجوز اقامت رسمی را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه طبق قانون، خدمات بهزیستی مشمول کودکان کار و خیابان ایرانی می‌شود،گفت: کودکان کار و خیابانی که اتباع خارجی هستند اگردارای کارت اقامت معتبر باشند این کودکان همان خدمات کودکان کار ایرانی را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر بهزیستی بندرعباس دو مرکز شبانه روزی برای حمایت از کودکان کار و خیابان دارد که ظرفیت این مراکز شبانه روزی برای نگهداری ۱۰نفراست؛ اما برای پذیرش کودکان کار هیچ گونه محدویتی نداریم.

این مسئول با اشاره به آمار تقریبی کودکان کار در هرمزگان گفت: ۱۳۷ کودک کار تحت پوشش بهزیستی بندرعباس قرار دارند و در سه ماهه اول امسال چهار نفر کودک کار و خیابان پذیرش شده‌اند و که نسبت به سال‌های قبل روند کاهشی داشته است.

رنجبر با بیان اینکه این کودکان چگونه به مراکز حمایت بهزیستی پذیرش و ترخیص می شوند، خاطر نشان کرد: این کودکان با نظر تیم تخصصی ترخیص و روانه خانه می شوند و پذیرش آنها یا به صورت خود معرف و یا شناسایی و جذب و به درخواست سازمان های قضایی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها