مسائل و مشکلات صنف کشاورزی رودان بررسی شد



به گزارش صبح ساحل،به نقل از شبستان، در این نشست در خصوص نحوه برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسان صنف و تایید صلاحیت بحث و تبادل نظر شد.

« سیروس اسدپور »، مدیر تعاون روستایی هرمزگان ضمن قدردانی از همکاری مداوم فرماندار رودان در راستای تنظیم و حل مشکلات صنف کشاورزان و شرکت های تعاونی روستایی، به کمبود ها و مشکلاتی این حوزه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تشکل های تعاون روستایی همکاری خوبی در سیاست های تنظیم بازار دولت دارند و در موضوعاتی مثل اشتغال زایی، حمایت از تولید داخل، توزیع سبد کالا و تأمین مایحتاج جامعه نقش مهم، تاثیرگذار و حساسی را بر عهده دارند افزود: وحدت و اتحاد رمز موفقیت تشکل های تعاون روستایی است و بی شک در صورت تقویت این مجموعه با توجه به شرایط تحریم و دیگر مشکلات، در توسعه روستاها و اقتصاد خانواده نقشی بی بدیلی خواهند داشت.

اسدپور با اشاره به اینکه تعاونی های روستایی موجب عدالت اجتماعی، کاهش شکاف طبقاتی و توسعه اشتغال می شوند تصریح کرد: همه باید کمک کنیم تا فرهنگ توسعه تعاونی ها نهادینه شود و شرایط فعالیت آنان به نحو مطلوب فراهم شود.

وی در خصوص مسایلی که برای تشکل نظام صنفی کشاورزی در رودان به وجود آمده بود، گفت: باید با برنامه ریزی کارشناسی شده، روز به روز شاهد کاهش مشکلات کشاورزن و تنظیم و تعدیل شرایط بازار محصولات کشاورزی باشیم.

اسدپور نقش صنف کشاورزی مهم و تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: نظام صنف کشاورزی مکلف به صدور پروانه فعالان صنفی هستند و تنها منابع درآمدی هم از همین طریق تحصیل می شود و درخصوص دریافت عوارضات در شهرستان رودان بابت انتقال محصولات باید مجوز لازم کسب شود.

وی تصریح کرد: مقدمات لازم جهت انتخاب هیئت مدیره صورت گرفته امید است با انتخاب هیئت مدیره جدید نظام صنفی مقبول کشاورزان تشکیل شود.

« مصطفی غلامپور »، فرماندار رودان‌ نیز در این دیدار با بیان اینکه شهرستان رودان قطب تولید و کشت محصولات کشاورزی استان هرمزگان است، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در افزایش تولید و کشت محصولات کشاورزی و باغی شهرستان نقش مهمی را برعهده دارد.


وی تصریح کرد: شهرستان رودان دارای ظرفیت بالایی در تولید محصولات زراعی، صیفی و کشت های گلخانه ایی است و می تواند در این حوزه اشتغالزایی خوبی را برای جوانان این شهرستان موجب شود وبا حمایت های بهتر سازمان تعاون روستایی از جمله فعال شدن بیش از پیش تعاونی های و تقویت نظام صنفی کشاورزی شهرستان باید وارد عمل شد.


فرماندار رودان در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های تعاون روستایی استان هرمزگان، گفت: فلسفه تعاون مقدس است و باید فرهنگ تعاون ترویج شودتا به توسعه کشور بینجامد.


وی با بیان اینکه همه باید در جهت رشد و توسعه تعاونی ها که برآمده از مشارکت مردم است تلاش کنیم خاطرنشان کرد: باید در بحث تشکل های تعاونی نظارت لازم صورت گیرد تا نقش تسهیلگری امور مردم محقق شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها