ایجاد اعتماد و جلب مشتری با رعایت قوانین نظام صنفی



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالرضا پیروی منش پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمان شهرستان اظهار داشت: تنوع در فروش و به روز بودن کالا یکی از مهمترین عواملی است که فعالان صنفی بایستی برای رونق در کسب و کار خود بایستی به ان توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: درج نرخ کالا و رعایت قوانین نظام صنفی توسط بازاریان به ایجاد اعتماد بیشتر و جلب مشتری کمک خواهد کرد.

رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان و معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مرکز استان تاکید کرد: در بازرسی‌ها از واحدهای صنفی تخصصی قطعا از ظرفیت اتحادیه‌ها بهره خواهیم برد.

حسن اخگریان رئیس اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمان، هدف از برگزاری این هم‌اندیشی را پیشبرد اهداف اتحادیه و بررسی مشکلات و دغدغه‌های اعضاء عنوان کرد و گفت: اتحاد و همدلی و استفاده از تجارب و دانش تمامی اعضاء مهم‌ترین راهکار کاهش مشکلات و دستیابی به اهداف در هر مجموعه‌ای است.   

وی در ادامه با اشاره به تعدد مشکلات کسبه فعال در این صنف افزود: ورود کالای غیر استاندارد (بازیافتی) از شهرها و استان‌های مرکزی کشور توسط برخی فعالان حوزه ساخت و ساز یکی از مهم‌ترین مشکلات این صنف است.

وی در ادامه بیان داشت: عدم خرید شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس و حتی برخی ادارات و واحدهای صنعتی از صنوف این شهرستان یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای این اتحادیه است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمان بندرعباس ضمن تاکید بر نوسانات قیمت کالا در بازار بیان کرد: نوسانات موجود، کسبه و بازاریان را دچار ضرر و زیان ساخته است.

اخگریان در ادامه به افزایش هزینه حمل و نقل و تخلیه کالا در بندرعباس اشاره داشت و افزود: افزایش نرخ حمل و نقل به نسبت سنوات گذشته بسیار بالاتر رفته و این امر مصرف کننده را راغب به خرید کالا از مبدا ساخته که خود دلیلی بر کسادی بازار هرمزگان است.

وی در ادامه بازرسی را از مهمترین عوامل ثبات و آرامش در بازار دانست و تاکید کرد: تقاضا داریم با توجه به تخصصی بودن نوع کالا و خدمات موجود در این اتحادیه، انجام بازرسی‌ها از بازار با استفاده از افراد متخصص و توانمند اتحادیه صورت پذیرد.

محمدپور نائب رئیس اول و نماینده صنف شیشه بران اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمان بندرعباس نیز در ادامه این جلسه ضمن تشکر از رئیس اتاق اصناف مرکز استان و رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمان بندرعباس افزود: تاخیر در تصویب نرخنامه صنفی اتحادیه توسط کمیسیون نظارت، کسبه و فعالان صنفی را با مشکلات عدیده مواجه ساخته است.

نسیبه رضایی نائب رئیس دوم نماینده صنف کاشی و سرامیک اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمان بندرعباس نیز در ادامه این نشست با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت و برخورد با برخی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک و پافشاری پیمانکاران سودجو برای استفاده از این نوع کالا در پروژه‌های ساختمانی استان اظهار داشت: متاسفانه افزایش بی‌رویه نرخ حمل و نقل کالا از مبدا تا مقصد به یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این حوزه تبدیل شده است.

مصطفی کریمیان خزانه‌دار اتحادیه فروشندگان لوله و لوازم بهداشتی ساختمان نیز در ادامه با تقدیر از هیات رئیسه اتاق و اتحادیه به موجب پیگیری مشکلات و دغدغه‌های کسبه در حوزه‌های مختلف بیان داشت: اقدامات و فعالیت‌های اتاق و اتحادیه‌های به همراهی و همکاری کسبه و فعالان صنفی در پرداخت حق عضویت سالیانه بستگی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها