نمایش “هادس” برای اولین بار در بستک به روی صحنه رفت



به گزارش صبح ساحل،به نقل از پایگاه خبری بستک نیوز، نمایش “هادس” به نویسندگی و کارگردانی عبدالرسول رنجبر و به تهیه کنندگی عارفه السادات حسینی قتالی در میان استقبال علاقمندان به هنرهای نمایشی با حضور جمعی از مسئولین ارشد شهرستان برای نخستین بار در بستک به روی صحنه رفت.

عبدالرسول رنجبر نویسنده و کارگردان این نمایش طی گفتگویی اختصاصی ضمن تشکر از مردم بافرهنگ شهرستان بستک گفت: تئاتر هر لحظه دنیای مرا بزرگ و بزرگتر و با مردم و فرهنگ های مختلفی آشنا کرد.از اینکه این افتخار را داشتم تا در جمع مردم هنردوست بستک باشم بسیار خوشحالم و امیدوارم که مجددا افتخار اجرا در این شهر زیبا را داشته باشم.

وی اظهار داشت: نمایش اجتماعی کمدی “هادس” به مدت ۲ روز در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر بستک به روی صحنه رفت که امروز آخرین روز آن بود.

کارگردان “هادس” با بیان اینکه مدت زمان این نمایش ۵۵ دقیقه است اضافه کرد: طرح و ایده اولیه کار را خودم داشتم و با اتود و تمرین به یک ساختار کلی رساندم و وقتی چارچوب اولیه کار را به کمک بازیگران شکل دادیم کار را بر روی کاغذ برده و متن نهایی را کامل کردم.سپس نمایشنامه را به بازیگران ارائه دادم و روند اجرا را تکمیل کردیم.

وی تصریح کرد: قطعا افرادی بودند که از آنها راهنمایی و مشورت گرفتیم اما کلیت کار نتیجه تلاش و همفکری همین بچه ها بود و به نوعی می توان گفت که تولید نهایی از آنِ خودمان بود.

عبدالرسول رنجبر با بیان اینکه درون مایه این نمایش تقابل مرگ و زندگی است اظهار داشت: امین کبابی، ادریس خاکی زاده، احمد حاجی زاده، حدیث پورفیض، سیندخت امینی زاده و محمد امینی از جمله بازیگران این نمایش بودند که به اجرای اثر پرداختند.

وی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک، انجمن نمایش استان هرمزگان، انجمن نمایش شهرستان بستک، شهرداری بستک، مدیریت فرهنگ سرای دو راهی ایسینی و مدیریت آی پارا که همکاری لازم را در این زمینه داشتند تشکر کرد.

قابل ذکر است که نمایش “هادس” از جمله نمایش های راه یافته به مرحله نهایی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان است که قبل از بستک، به مدت سه شب در قشم به روی صحنه رفته بود.

       

         

از دیگر عوامل نمایش “هادس” می توان به عواطف خشابی طراح و دوخت لباس، نیلوفر سراجی منشی صحنه، سید عبدالرحیم قتالی مدیر تولید و دستیار کارگردان، سیندخت امینی زاده برنامه ریز، فرزاد سرتک زاده و نیلوفر سراجی موسیقی، مهراب یارالهی و حدیث عامری و مهشید پیشیار طراح پوستر، عبدالرسول رنجبر طراح صحنه، سید عبدالرحیم قتالی و عماد معمار طراح تیزر اشاره کرد.

کارگردان “هادس” در پایان از حامیان در بستک آقای شهاب الدین بادروج عضو شورای اسلامی شهر بستک، آقای ابراهیم کوخردی مدیریت فست فود نارنج و ترنج، آقای فرد مدیریت کبابی بام کهتویه، سرکار خانم منیره تواندل مدیریت دهکده بازی نیکان و آقای پورشجاع مدیریت رستوران خانی تشکر کرد.

در خلاصه این نمایش آمده است: هادس (خدای مردگان یا پادشاه زیر زمین در یونان باستان) روایت کارگردان جوانیست که در زیر زمین یک قالیشویی متروکه به تنهایی زندگی میکند.

                   

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها