نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

دانشگاه ها باید عرصه را برای خودکفایی کشور بگشایند



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دانشگاه‌ها باید با پژوهش محوری، عرصه را برای خودکفایی و استقلال علمی کشور بگشایند.

به گزارش صبح ساحل حجت‌الاسلام محمد عبادی‌ در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته بندرعباس با بیان اینکه نماز کلید رستگاری بشر بوده و همه آحاد جامعه نسبت به آن باید توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: نماز انسان ها را از گمراهی و بیراهی نجات داده و اخلاق نیکو را در جامعه جاری می سازد.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه مسئولان در امر برگزاری نماز جماعت باید توجه ویژه ای داشته باشند، عنوان کرد: برگزاری نماز جماعت در مدارس، ادرات و دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید مورد بی توجهی و غفلت قرار گیرد.
عبادی با اشاره به هفته پژوهش و روز پیوند دانشگاه و حوزه اظهار کرد: حوزه و دانشگاه همواره باید وحدت خود را حفظ کنند و تا زمانی که این دو نهاد انقلابی در کنار یکدیگر به سمت اهداف عالیه نظام گام بردارند دشمنان هیچ گاه نمی توانند به عرصه های علمی ما ضربه ای وارد سازند و تمام توطئه های آنان نقش بر آب می شود.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید با پژوهش محوری، عرصه را برای خودکفایی و استقلال علمی کشور بگشایند، تصریح کرد: علمی ارزشمند بوده که مشکلی را از دوش مردم بر دارد.
خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به روز حمل ونقل و یادکردی از ۲۶ آذر ۱۳۶۲ و فرمان تاریخی امام راحل (ره) در تخلیه فوری بنادر عنوان کرد: حمل و نقل بر دوش رانندگانی بوده که شبانه روز در تلاش بوده و زندگی خود را وقف جاده ها کرده اند.
عبادی با بیان اینکه نعمت راه اساسی ترین بستر پیشرفت است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی از  راه ها و شبکه های حمل و نقلی مناسبی برخورداریم اما همچنان توسعه و پیشرفت آن باید در تمام مناطق کشور تداوم داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها