افزایش کرایه سرویس مدارس



درحالی که اعلام شده بود سرویس های مدارس حق افزایش هزینه را ندارند و به آنها سهمیه سوخت اختصاص می یابد، اما برخی از رانندگان سرویس مدارس در بندرعباس از والدین خواسته اند نسبت به پرداخت هزینه ای حداقل معادل 40تا100 هزار تومان مازاد بر کرایه قبلی بصورت ماهیانه اقدام نمایند .

به گزارش صبح ساحل، به نقل از دریانیوز، شرکت های سرویس مدارس هم عنوان می کنند هنوز بنزین سهمیه ای به آن‌ها داده نشده است و این موضوع فقط برای سازمان مربوطه خوب شده که هزینه هنگفت چندین میلیونی بابت تایید رانندگان در سامانه سپند اخذ نماید تا سهمیه سوخت به آن‌ها اختصاص یابد که هنوز هم هیچ سوختی به این رانندگان داده نشده است.

متاسفانه بی تدبیری دولت در عدم تخصیص سوخت به سرویس های مدارس باعث شده است که برخی رانندگان این سرویس ها، والدین را تهدید کرده اند که اگر هزینه مازادی که اعلام کرده اند را پرداخت نکنند، از بردن و آوردن فرزندان شان خودداری می کنند.

متاسفانه سناریوی سرویس مدارس در بندرعباس تمامی ندارد. در روزهای آغازین سال تحصیلی والدین بسیاری که برای انعقاد قرارداد با شرکت های سرویس مدرسه با مشکل مواجه شدند و بالاجبار از سرویس های آزاد و غیرمجاز استفاده کردند که نظارت لازم برآنها وجود ندارد و دانش آموزان از این سرویس های ناایمن و بدون ناظر استفاده می کنند و گاهی اوقات نیز مشکلاتی برای دانش آموزان و والدین ایجاد می شود که نمی توانند از این رانندگان هم به دستگاهی شکایت کنند. توپ مسئوليت بی سروسامانی سرویس مدارس در زمین متولیان چندگانه سرویس مدارس چرخید و همچنان پاسکاری می شود. پس از سهمیه بندی ناگهانی بنزین که شوک بزرگی به رانندگان و مردم وارد شد، بسیاری از رانندگان سرویس های مجاز و غیرمجاز مدرسه به والدین اعلام کردند که بایستی نسبت به پرداخت هزینه ای مازاد بر کرایه قبلی مصوب شورای شهر اقدام کنند که متولیان مربوطه بایستی میزان نظارت های شان بر سرویس مدارس افزایش یابد.

در همین راستا نیز نیاز است که دولت هرچه سریعتر سهمیه بنزین را به سرویس مدارس تخصیص دهند تا دیگر بهانه ای برای افزایش کرایه ها نداشته باشند و فشار بیشتری بر والدین دانش آموزان وارد نشود.

از آن طرف هم نیاز است بر سرویس های مدارس نظارت بیشتری شود واز فعالیت سرویس های غیرمجاز جلوگیری تا از بروز حوادث بعدی جلوگیری شود. همچنین در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در خصوص نحوه برخورد با دانش آموزان در سرویس مدرسه، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و... نیز بطور مرتب اهتمام لازم وجود داشته باشد. زیرا بیشتر دانش آموزان روزانه بین یک تا دو ساعت را در سرویس مدرسه هستند و از نوع برخورد و صحبت کردن و رعایت قوانین توسط رانندگان الگوگیری می کنند. از طرفی بایستی بر میزان نظارت ها افزوده شود. برخی از سرویس های مدارس گاهی شش تا هفت دانش آموز را در خودرو سوار می کنند که هم به دانش آموزان فشار وارد می شود و هم احتمال بازشدن درب خودرو و پرت شدن دانش آموزان به داخل خیابان ها وجود دارد.

نویسنده: علی زارغی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها