نسخه آزمایشی ردیابی بیماران کرونایی شرکت اپل و گوگل منتشر شد



شرکت اپل و گوگل نسخه اولیه API  شناسایی بیماران مبتلا به کروناویروس جدید را منتشر کردند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از بیزینس اینسایدر، برنامه API  برای تعدادی از برنامه نویسان عرضه‌شده و انتظار می‌رود نسخه عمومی آن در اواسط ماه مه ارائه شود.

در اوایل ماه جاری، گوگل و اپل اعلام کردند که برای کمک به مقامات بهداشتی در سرتاسر جهان در شیوع کروناویروس تلاش می‌کنند. هدف این دو شرکت ارائه ابزار شناسایی افرادی است که با بیماران کرونایی در تماس بودند.

امروز، گوگل و اپل اولین نسخه برنامه اطلاع‌رسانی قرار گرفتن در معرض افراد در تماس با بیماران کرونایی (API) را منتشر کردند.

این برنامه توسط توسعه‌دهندگان منتخب برای ایجاد برنامه‌های جدید ردیابی از طرف آژانس‌های بهداشتی استفاده خواهد شد.

اپل نسخه بتا Xcode 11.5 ، سومین بتا iOS 13.5   و گوگل به‌روزرسانی‌ها از طریق سرویس پلی و Android Developer Studio را منتشر کردند.

نسخه فعلی فقط آزمایشی است و هدف آن جمع‌آوری بازخورد از توسعه‌دهندگان پیش از انتشار عمومی این برنامه در اواسط ماه مه است. پس از انتشار عمومی، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود از ویژگی‌های نرم‌افزار با برنامه‌های در دسترس عموم دستگاه‌های Android و iOS استفاده کنند.

اپل و گوگل اظهار کردند: اطلاعات اضافی در مورد API و نسخه‌های آینده آن را در تاریخ اول ماه مه ارائه می‌کنند.

این دو غول فناوری از آنتن بلوتوث داخلی دستگاه برای پینگ تلفن‌های هوشمند مجاور استفاده می‌کنند. این اطلاعات با گزارش داوطلبانه اعلام ابتلا به کروناویروس به اشتراک‌ گذاشته می‌شود.

سازمان‌های بهداشتی از اطلاعات ذخیره‌شده در دستگاه بیمار استفاده می‌کنند تا افرادی که با بیمار در تماس بودند را از این مورد آگاه سازند.

گوگل و اپل گفتند: حریم شخصی و امنیت کاربر مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار است.

آنان خاطرنشان کردند: اطلاعات مربوط به محل یا هویت بیمار با هیچ‌یک از شرکت‌ها به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها