دولت توافق ملی لیبی علیه امارات مدرک به شورای امنیت می‌برد



سخنگوی وزارت خارجه در دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد، این دولت اسناد و مدارک مربوط به دست داشتن امارات در قتل مردم لیبی و نقض قطعنامه‌های بین‌المللی را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، در پی اعلام کنترل کامل دولت توافق ملی لیبی بر پایگاه هوایی الوطیه، محمد القبلاوی، سخنگوی وزارت خارجه در این دولت طی اظهاراتی به کانال غیردولتی "فوریه" لیبی گفت: شواهد و مدارک دست داشتن امارات در کشتن مردم لیبی و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت را ارائه خواهیم کرد. ما با سلاح‌های کشف شده در پایگاه الوطیه به عنوان شواهد و مدارک نقض قطعنامه‌ تحریم تسلیحاتی به لیبی توسط چند کشور به شورای امنیت خواهیم رفت.

نیروهای دولت توافق ملی لیبی روز دوشنبه پس از کنترل بر پایگاه الوطیه از مصادره سامانه پدافند هوایی روسیه در این پایگاه خبر دادند.

همچنین این نیروها علاوه بر مصادره مقادیری تسلیحات نظامی داخل پایگاه الوطیه که اتاق عملیات نیروهای شورشی موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی خلیفه حفتر بود، از شناسایی دو سامانه دفاعی روسیه خبر دادند که در حملات دو روز پیش نیروی هوایی لیبی از کار افتاده بودند.

فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت توافق ملی لیبی هم در پی تسلط نیروهای این دولت بر پایگاه هوایی الوطیه، در توییتی نوشت، حفتر اکنون در شمال لیبی قدرتی ندارد و شانس موفقیتش صفر شده است.

وی با اشاره به کشورهای امارات و روسیه؛ حامی نیروهای حفتر افزود، عاقلانه است که حامیان او درباره تلاش خود برای تضعیف رویای مردم لیبی در تحقق دموکراسی تجدیدنظر کنند.

روز دوشنبه طاهر السنی، نماینده لیبی در سازمان ملل نیز توییت کرد، با توجه به جنایت‌های حفتر و تجهیزات نظامی که کشورهای حامی وی برای کشتن مردم لیبی در اختیارش گذاشتند، کشورش امروز (سه شنبه) گزارشی به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها