ماسک از ۱۵ تیر در مکان‌های سرپوشیده اجباری می‌شود



رئیس جمهور گفت: قرار است از هفته آینده ترتیباتی اتخاذ شود تا از ۱۵ تیر ماه تا انتهای ماه،‌ ماسک را در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد یا سرپوشیده است،‌ الزامی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در بخشی از صحبت های خود با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: امروز در ستاد ملی چندین مصوبه داشتیم. یکی از این مصوبات بسیار مهم در خصوص استان‌های بود که برخی شهرستان‌های آن وضعیت قرمزی دارند. اگر هر شهرستانی وضعیت قرمز داشت ستاد استان می‌تواند محدودیت‌های یک هفته‌ای پیشنهاد دهد با هماهنگی‌هایی که صورت خواهد گرفت و با اطلاع و تایید رئیس جمهور محدودیت برای یک هفته اجرا شده و یا قابل تمدید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه مهم دیگر این بود که در هر مکانی که محل تجمع است استفاده از ماسک را اجباری کنیم؛ از هفته آینده ترتیباتی در نظر خواهد بود که از ۱۵ تیر ماه تا پایان این ماه ماسک را در این مکان‌ها الزامی کنیم و اگر لازم بود این موضوع را تا مرداد ماه تمدید کنیم؛ چرا که هر محل تجمعی محلی قرمز است همه باید در این امر نظارت کنند و دستور العمل‌ها را اجرا کنند. اگر در این باره در حوزه قانون نیاز به ماده قانونی است این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد. قوه قضاییه نیز کمک کنند تا ماده‌ای در این باب تهیه شود تا بتوانیم در برخی مکان‌های قرمز و مکان‌های سرپوشیده و دارای اجتماع یا شهرستان‌های قرمز ماسک را الزامی کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها