رئیس ۹ ساله هیات تیراندازی با کمان هرمزگان :

در بحث استعدادیابی موفق عمل کرده ایم



اسلام باوقار زعیمی متولد ۱۳۵۷ بندرعباس ،کارشناس ارشد حقوق و مدرس دانشگاه و فعال حوزه اقتصادی است. وی از سال ۷۳ تا ۷۵ در رشته کشتی فعالیت داشت و در سال ۸۵ سرپرست تیم فوتبال منطقه ویژه اقتصادی در لیگ های دسته سوم و دوم فوتبال باشگاه های کشور بود که بعد این تیم به نام آلومینیوم تغییر نام داد.
در سال ۹۲ به عنوان مشاور ورزشی استاندار هرمزگان انتخاب شد و از سال ۱۳۹۰ هم  به عنوان رئیس هیات تیراندازی با کمان استان هرمزگان مشغول به فعالیت است.

 

اسلام باوقار زعیمی در گفت و گوی اختصاصی با صبح ساحل در باره عملکرد هیات تیراندازی با کمان  استان گفت: زمانی که هیات را تحویل گرفتم دوستان قبل از بنده زحمات زیادی کشیده بودند ولی همگی عمر مدیریتشان کوتاه بود و تقریباهیات تعطیل بود ولی با کمک ورزشکاران خوب و صاحب نامی که داشتیم توانستیم زمین هیات را به طور اختصاصی تیراندازی چمن کنیم وامکانات باشگاهی فراهم کنیم و مسابقات را از سر گرفتیم که بعد از دو سال خانم عالی پور به تیم ملی دعوت  شدند وبه مسابقات جهانی کرواسی و آمریکا اعزام شد.‌
وی بیان داشت : در سال ۹۷ کلاس داوری برگزار کردیم  و در سال ۹۸ درخواست کلاس مربیگری دادیم که با توجه به ترافیک کاری فدراسیون موفق نشدیم  این کلاس را برگزار کنیم.
رئیس هیات تیراندازی با کمان  استان هرمزگان بیان داشت : امکاناتی مثل پایه وفوم کمان آموزشی به اندازه کافی تهیه کرده ایم و فقط مشکل خرید کمان حرفه ای داریم  که قیمت بسیار زیادی دارد وتقریبا ۵۰ میلیون می باشد. وی گفت:برای  استعداد یابی از همان روز اول در مدارس و دانشگاه ها دوره ها و مسابقات متعددی برگزار کردیم که نتیجه خوبی برایمان حاصل شد ونتیجه آن دعوت ورزشکاران به اردوی تیم ملی بود و در بحث فعالیت بانوان بسیار خوب عمل کردیم و خدا را شکر بانوی ملی پوش داریم .‌
باوقار اظهار داشت : موفق شدیم سه ‌سال در لیگ کشور با نام شهرداری بندرعباس تیمداری کنیم و هر سال تقریبا جایگاه اول تا سوم را کسب کردیم.
  دو سال متوالی در مسابقات المپیاد ورزشی حضور داشتیم و از  استان های فعال وموفق کشور بودیم .
وی گفت: در سال ۹۸ میزبان مرحله پنجم مسابقات ساحلی تیراندازی با کمان کشور  با حضور ۱۵۰ ورزشکار از ۱۸ استان در بندرعباس بودیم  که در مجموع صاحب پنج مدال طلا ،  نقره و بزنز شدیم وباز هم خانم عالی پور در این مسابقات  خوش درخشید. رئیس هیات تیراندازی با کمان  استان هرمزگان گفت : قطعا با برگزاری مسابقات ورزشکاران محک بیشتری می خورند ومی توانند خودشان را  به مرز آمادگی برسانند  وکسب تجربه کنند به همین  خاطر سعی کرده ا یم در طول سال به مناسبت های مختلف مسابقات متعددی برگزار کنیم واین کار نتایج خوبی داشته است.
وی در خصوص حمایت اسپانسرها از  ورزش تیراندازی با کمان  گفت : متاسفانه هیچ مرکز اقتصادی کمکی
 به  این ورزش نمی کند و در مجموع مراکز اقتصادی علاقه ای  به ورزش ندارند.‌


در بحث استعدادیابی موفق عمل کرده ایم

اسلام باوقار رئیس هیات تیراندازی با کمان هرمزگان بیان داشت : در استان باشگاه های فعال وخوبی داشتیم که متاسفانه با تغییر مدیریت باشگاه ها یکی یکی تعطیل شدند ودر شهرستان بندرخمیر وقشم باشگاه‌ های خوبی داشتیم که اکنون تعطیل هستند  وهیات این آمادگی را دارد که امکانات آموزشی در اختیار شهرستان ها قرار بدهد.
وی اظهارداشت: متاسفانه ویروس کرونا مشکلات زیادی برای ورزش و ورزشکاران به وجود آوروه است و ورزشکاران  ما با ورزش در منزل آمادگی خود را حفظ کرده اند.‌  باوقار گفت : همکاری ما  با اداره کل ورزش و جوانان درسطح بسیار خوبی است و خوشبختانه
اداره کل حمایت های خوبی انجام داده است و به دنبال آن هستیم که در سال۹۹ موفقیت های بیشتری در کشور کسب کنیم. وی در خصوص حضور پيشکسوتان در ورزش و هیات هم گفت : مشورت گرفتن در هر کاری موثر می باشد و بنده هم از پیشکسوتان این رشته مشورت می گیرم تا در کارهای هیات پیشرفت بیشتری بکنیم.
رئیس هیات تیراندازی با کمان  استان هرمزگان در پایان بیان داشت : از همه کسانی  که بنده را در این چند سال همراهی کرده اند کمال تشکر دارم و امیدوارم مسوول خوبی برای ورزشکاران رشته تيراندازی با کمان باشم.

 در بحث استعدادیابی موفق عمل کرده ایم

 
 معرفی ورزش تیراندازی با کمان :
تیراندازی با کمان ورزشی است کم خطر، سرگرمی مفید برای همه سنین و آسان جهت یادگیری و باعث افزایش تمرکز و مهارت تعیین هدف می شود و این ورزش از ورزش های توصیه شده پیامبر اسلام نیز می باشد. تمرینات بدنی کافی در جهت کسب حالت های خوب بدنی امری کاملا ضروری می باشد. اگر فرد از لحاظ بدنی فعال نباشد نمی تواند از کمان خود انتظار داشته باشدکه در تمام طول مسابقه در دست هایش محکم و بدون لرزش باقی بماند.فعاليت در رشته ورزشی تيرندازی با کمان با دو نوع سلاح در جهان متداول است، يکی کمان ريکرو و ديگری کمان کامپوند.
ریکرو: شکل ساده، ابتدائی و سنتی کمان را ريکرو می نامند که از قديم الايام مورد استفاده قرار می گرفت و همچنان در ورزش تيروکمان کاربرد دارد و در تمرينات و مسابقات ورزشی از آن استفاده می گردد.
 کامپوند: نوع پيشرفته کمان را کامپوند می نامند که به وسيله ادوات مکانيکی مجهز شده است.

در بحث استعدادیابی موفق عمل کرده ایم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها