رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

مشکلی در تأمین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی هرمزگان نداریم



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هیچ گونه مشکلی در زمینه تأمین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در سطح استان هرمزگان نداریم.

به گزارش صبح ساحل,خلیل قاسمی  افزود: با اتخاذ تصمیمات و دستورالعمل ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی ۲ هفته ای واحدهای صنفی غیر ضروری در کشور و به طبع در استان، کمیته نظارت بر فعالیت های واحدهای صنفی با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، پلیس اماکن، اتاق اصناف، با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان تشکیل شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح محدودیتها در استان قریب به دوهزار و ۶۰۰ بازرسی از واحدها بعمل آمده که بر این اساس تعداد ۶۰ واحد صنفی متخلف برابر مقررات پلمپ، تعداد ۴۳۸ تذکر و جلوگیری از فعالیت به صاحبان واحدهای صنفی اعلام گردید.

قاسمی ضمن تشکراز همراهی اصناف و بازاریان در اجرای طرح مذکور اعلام کرد: با واحدهای صنفی غیر ضروری که در این مدت فعالیت داشته باشند برابر مقررات برخورد جدی و قاطع می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به تأمین و توزیع روغن نباتی مورد نیاز شهروندان، از برنامه ریزی برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان هرمز گان خبر داد.

قاسمی با بیان این‌که با پیگیری‌های مستمر سازمان در خصوص تأمین اقلام ضروری و مایحتاج عمومی مردم هیچ گونه مشکلی در این رابطه وجود ندارد، اظهار کرد: نمایندگی‌های که عامل پخش مواد غذایی در سطح استان هستند، در حال جذب روغن نباتی مورد نیاز شهروندان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان افزود: با مصوبه تنظیم بازار استان و پیگیری جدی سازمان صنعت معدن و تجارت استان در حال حاضر نمایندگی‌های پخش از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف، اقدام به توزیع روغن نباتی می‌کنند.

رئیس صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان هم با اشاره به تولید و توزیع روغن خوراکی در استان گفت: سهمیه ای که اخیرا به استان اختصاص یافته خوب بود و ما در بخش تامین روغن خانوارها مشکلی نداریم.

قاسمی با اشاره به رصد و پایش مستمر روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی به‌ویژه روغن نباتی در شرایط فعلی، اظهار کرد: رعایت قیمت مصوب روی کالا الزامی بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از "عدم عرضه و گرانفروشی" با سامانه تلفنی ۱۲۴ رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه تماس حاصل کنند.

وی ادامه داد: هیچ گونه مشکلی در زمینه تأمین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در سطح استان هرمزگان نداریم.

قاسمی خاطرنشان کرد: با مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور ، مسئولیت ذخیره سازی و تنظیم بازار میوه شب عید به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شد. بر این اساس، این وزارتخانه مسئولیت دارد با ذخیره سازی به موقع از افزایش قیمت میوه‌ها توسط واسطه ها در شب عید جلوگیری به عمل آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به میزان تولید معادن و صدور پروانه های بهره برداری معدن در استان اظهار کرد: در ۸ ماهه امسال تعداد ۱۵ پروانه بهره برداری معدن صادر شده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۶۷ درصد رشد و با استخراج بیش از ۹ میلیون ۷۰۰ هزار تن تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد شاهد هستیم.

خلیل قاسمی ادامه داد: با تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه شورای معادن و همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای امسال ۲۳ معدن با سرمایه گذاری بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم در استان فعال شده اند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته معادن غیر فعال، فعال شوندکه
در این زمینه مهلتی برای فعال شدن معادن غیر فعال داده شده در صورتی که فعال نشوند به بهره برداران جدید واگذار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان بیان کرد: مطالعات پهنه فین تا باغات به مساحت ۶۴۴۸ کیلومتر انجام شده که در این پهنه ۱۶۵ کیلومتر محدوده امید بخش شناسایی و جهت اخذ مجوز سرمایه گذاری به وزارت متبوع ارسال شده است.

وی در پایان اظهار کرد: در یازدهمین جلسه شورای معادن استان پرونده ۱۵ معدن غیر فعال و راکد بررسی و طبق ماده ۲۰ قانون معادن، بهره برداران آنها سلب صلاحیت شده و این معادن طبق قوانین و مقررات از طریق مزایده عمومی به متقاضیان واجد الشرایط واگذار خواهند شد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها