عربستان از پایان اختلاف کشورهای حوزه خلیج فارس با قطر خبر داد


نویسنده: سامیه طهورنیان

«‏‎فيصل بن فرحان» وزیر خارجه ‎عربستان در خلال سخنرانی خویش در گفتگوهای منامه از مشارکت تمامی طرف ها در توافق نهایی پایان اختلافات کشورهای شورای همکاری ‎خلیج فارس با ‎قطر خبر داد.

 

به گزارش سرویس خلیج فارس صبح ساحل و به نقل از از «سعودی گزت» ‏ وزیر خارجه ‎عربستان در خلال سخنرانی خویش در گفتگوهای «منامه», پایتخت بحرین،  از مشارکت تمامی طرف ها در توافق نهایی پایان اختلافات کشورهای شورای همکاری ‎خلیج فارس با ‎قطر خبر داد.

گفته می شود که عربستان و قطر برای پایان دادن به بحران میان خود به زودی به توافق اولیه رسیده اند اما تا پیش از این خبرگزاری ها با توجه به مسائل مورد اختلاف از جمله روابط دوحه با تهران، توافق میان عربستان و قطر را بسیار مشکل و دست نیافتنی می دانستند.

گفتنی است که «احمد ناصر محمد الصباح»,  وزیر خارجه کویت نیز روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرده بود که در چارچوب ادامه تلاش‌ها برای برقراری صلح بین کشورهای خلیج [فارس] گفت‌وگوها انجام شده است.

از سویی دیگر سلطان نشین عمان هم  از بیانیه کویت در خصوص نتایج مثبت برای آشتی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرده بود.

پیش‌تر برخی رسانه ها گزارش داده بودند که با میانجیگری آمریکا، گشایشی برای حل بحران قطر با عربستان و متحدانش صورت گرفته است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۱۵ خرداد ۹۶ با متهم ساختن  قطر به حمایت از تروریسم هایی چون القاعده، روابط خود را با این کشور قطع کردند و این کشور را به صورت زمینی، دریایی و هوایی مورد تحریم قرار دادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها