سازمان غذا و دارو خبر داد:

افزایش ۱۰ برابری تولید داروهای درمان کرونا در کشور



مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش ۱۰ برابری تولید داروهای درمان کرونا در کشور، خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکلی از لحاظ تامین داروی درمان کرونا نداریم، از طرفی آمادگی صادرات برخی از داروهای درمان کرونا به کشورهای دیگر وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی درمورد تامین داروی بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: ماهیانه بیش از ۵۰۰ هزار ویال رمدسیویر در کشور مصرف می شود که بخش زیاد آن تولید داخل بوده و با توجه به افزایش تعداد بستری ها طی هفته های اخیر، بخشی نیز از خارج تامین شده است و در حال حاضر مشکلی از لحاظ تامین این دارو وجود ندارد.

وی افزود: با صدور مجوز تولید برای سه شرکت داروسازی دیگر تعداد تولیدکنندگان بزودی به ۶ شرکت قابل افزایش خواهد بود.

محمدی درمورد تولید داروی فاویپیراویر اظهار کرد: ماهیانه بالغ بر ۱۵ میلیون عدد از این دارو را در کشور تولید می کنیم که به طور کامل نیاز داخل را پوشش می دهد و نیازی به واردات نداریم. البته این رقم در صورت نیاز تا ۵۰ میلیون عدد در ماه قابلیت افزایش دارد.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ماهانه ۱۵ هزار عدد داروی توسیلیزومب (اکتمرا) نیز در داخل تولید می شود و مشکلی برای تامین آن نداریم، این دارو در دارخانه های بیمارستانی با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قابل تهیه است.همچنین امکان صادرات این دارو به کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینکه مصرف داروی کلترا  پس از خروج از پروتکل درمانی کرونا به شدت کم شده است، گفت: آمادگی صادرات این دارو را به کشورهای دیگر داریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها