تلاش مادر برای دختر 13 ساله بی نتیجه ماند؛

پایان حیات «حمیرا» در خور کوه مبارک



مضطرب است و سراسیمه ، با دادوفریاد سعی دارد دست دخترک را بگیرد و او را از غرق شدن نجات دهد اما نا گهان پایش لیز میخورد به درون خور میافتد . حمیرا 13 ساله ناپدید می‌شود و کلثوم 32 ساله با تقال می‌خواهد خود را در سطح آب نگه دارد تا آنکه با کمک سرنشینان قایق عبوری نجات می‌یابد ولی روز بعد این زن بدحال ،خبر تلخی را می‌شنود، کشف بدن بی‌جان دخترش. بدن بی‌جان حمیرا که ساعت 7 و نیم صبح دوشنبه 17 آذرماه بر روی سطح آب خور قرار می‌گیرد، تنها خور کوه مبارک جاسک.
به نوشته‌ی روزنامه‌ی صبح ساحل، ظهر است ، صدای باد ، جریان آب وخنده های کودکان. کودکانی که ساعاتی برای تفریح  به همراه خانواده خود به  ساحل خور کوه مبارک آمده بودند . همه‌چیز به‌خوبی و شادی پیش می‌رود  ، عبدالرحمان کارگر با مرد مهمان با قایق راهی ماهیگیری می‌شوند و کلثوم و سه فرزندش  و همچنین  زن مهمان با دو فرزندش در ساحل هستند. دقایقی می‌گذرد تا آنکه  حمیرا پس از بازی برای شستن دست، به کنار خور می‌رود ، کلثوم نیز برای مواظبت از دخترش   پشت سر او راه می‌افتد. دختربچه بازیگوش به درون خور می‌رود که ناگهان زیر پایش خالی می‌شود ...
 برخورد تصادفی قایق‌سواران 
«همه‌چیز در چند ثانیه رخ داد ، کلثوم بلافاصله دستش را به سمت حمیرا دراز کرد و موفق شد دست دختر را بگیرد اما پای خودش لیز خورد و به درون خور عمیق افتاد ، زن جوان که از بندرعباس آمده و مهمان آن‌ها بودند روسری خود را به سمت کلثوم پرت کرد ولی جریان آب، زن را از ساحل دور کرد».
حمید حسابی یکی از بستگان خانواده کارگر بابیان این مطلب گفت:» کلثوم با دست‌وپا زدن در آب سعی داشت خود را از غرق شدن نجات دهد تا آنکه سه نفر سرنشین قایق صیادی  که به‌طور تصادفی از آن مسیر عبور می‌کردند پارچه رنگی بر روی آب توجهشان را جلب کرد ، به سمت  پارچه آمدند و در آنجا  متوجه شدند این پارچه گوشه‌ای از لباس بلوچی زنی است».
وی ادامه داد:»آن‌ها زن بدحال که حدود 5 دقیقه‌ای در آب بود  را نجات دادند و با دیدن او فهمیدند  یکی از بستگانشان است ،به‌سرعت  به سمت ساحل آمدند  و عملیات احیا را انجام دادند ، یکی از آن‌ها به عبدالرحمان تماس گرفت و او را در جریان موضوع قرارداد  و دقایقی بعد آمبولانس نیز به محل آمد».
 کشف جسد
این جوان 39 ساله فرهنگی با اشاره به اینکه  ساعت 16 و 30 دقیقه این حادثه رخ داد  و در آن زمان خور خلوت بود گفت: «در آن زمان بود که عبدالرحمان که در وسط خور در حال صیادی بود متوجه غرق شدن دختر و همسرش شد،  دقایقی بعد اهالی به محل آمدند و در پی جستجو برای یافتن حمیرا شدند «.
حسابی این را گفت که همراه با اهالی  وامداد گران و غواصان ارتش  تا ساعت 23 یکشنبه 16 آذرماه در پی یافتن حمیرا بودند . وی ادامه داد:» هوا تاریک بود و جستجو بی‌نتیجه تا اینکه صبح روز دوشنبه جستجو را آغاز کردیم و جسد دخترک را در ساعت 7 و نیم صبح یعنی 17 ساعت بعد از غرق شدن  یافتیم».
 آرامیده در خاک 
ساعت 10 صبح است و روز دوشنبه . پیکر بی‌جان حمیرا در زادگاهش در  آرامستان روستای تمباسیون  کوه مبارک  تدفین می‌شود و او در خاک آرام می‌گیرد . مادر و پدر حال خوبی ندارند و صدای حزن و اندوه آرامستان را در برگرفته است ، حامد 15 ساله عکس حمیرا را در دست می‌گیرد اشک امانش را می‌برد. خدیجه 4 ساله  نمی‌داند که خواهرش از دنیا رفته است و هرلحظه سراغش را می‌گیرد...

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها