جزییات توقیف نفتکش کره‌ای



شناور با نام تجاری هانکوک چینر از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم کره جنوبی و حامل 7200 تن اتانول بوده است، امروز صبح15دی ماه به دلیل نقض پروتکل های زیست محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد و در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل مکی زاده»، معاون دریایی این اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح جزئیات توقیف این نفتکش گفت: مقارن ساعت ۱۰صبح امروز دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ یک فروند تانکر ویژه حمل مواد شیمیایی و نفتی فله با نام HANKUK CHEMI دارای پرچم کره جنوبی از بندر الجبیل عربستان به سمت فجیره امارات در حرکت بود.وی افزود: یگان عبوری گشت نیروی دریایی که متوجه این تخلف شده، به این کشتی اخطار داد، اما شناور مذکور بدون توجه به اخطار‌ها به مسیر خود ادامه داد.
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در نهایت این شناور به دستور مرجع قضایی استان توقیف و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت شده است. وی افزود: نتایج بررسی‌ها با توجه به ضوابط و مقررات دریایی و قضایی اعلام خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها