سیر صعودی ابتلا به کرونای جهش یافته در ایران؛ شمار مبتلایان به 17 تن رسید



رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۱۷ بیمار قطعی مبتلا به ویروس جهش یافته در ایران خبرداد و گفت: خطر گسترش سریع این ویروس جدی است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور افزود: هفت نفر از این افراد که به طور قطعی به ویروس کرونای جهش یافته مبتلا شده اند در استان قزوین هستند به همین علت مقررات ویژه ای برای شناسایی و کنترل شیوع این بیماری در استان قزوین اجرا می شود.

وی ادامه داد: ویروس جهش یافته سرعت انتقال بیشتری نسبت به ویروس قبلی کرونا دارد به همین علت رعایت فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرهیز از هر گونه دورهمی و تجمع بسیار ضروری است زیرا نشانه هایی از خطر خیز چهارم کرونا در برخی استانها مشاهده شده که بسیار خطرناک تر از خیزهای قبلی کرونا در ایران است.

ویروس جهش‌یافته کرونا اولین بار در جنوب بریتانیا (کنت در انگلستان) مشاهده شد. گونه‌های جهش یافته کرونا  سرعت انتقال بسیار بیشتری دارند. به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت علی رغم کنترل های انجام شده، ویروس کرونای جهش یافته در کشور پخش شده است. سازمان جهانی بهداشت نیز  اعلام کرد که گونه‌های جدید کرونا در ۱۳ کشور خاورمیانه گزارش شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها