وزیر علوم خبر داد:

عدم برگزاری کلاس‌های حضوری دروس عملی تا فروردین ۱۴۰۰



وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کلاس‌های حضوری دروس عملی در استان‌ها به خصوص استان خوزستان تا فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار نمی شود.

به نوشته ایرنا، منصور غلامی درباره برگزاری حضوری دروس عملی در شهرهای فاقد رنگ قرمز، اظهار داشت: ترم دوم سال تحصیلی جاری به تازگی آغاز شده است؛ اگر دروس عملی از ترم گذشته هم باقی مانده باشد، فعلاً و به خصوص در استان خوزستان به صورت حضوری برگزار نمی شود.

او افزود: بر اساس پیش بینی ها، علایم ویروس کرونا در استان خوزستان باید خود را نشان بدهد، اگر این موضوع اتفاق نیافتد و فضا به سمت آرامش از نظر توسعه و شدت گسترش بیماری پیش برود، دانشگاه ها بر اساس دستورالعمل های قبل و با تعداد اندک دانشجو بخش های واجب و ضروی دروس عملی را به صورت حضوری برگزار می کنند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: البته دانشگاه ها در گذراندن دروس عملی به صورت آنلاین، تجربیاتی دارند.

غلامی گفت: توصیه وزارت علوم به دانشگاه ها، صبر و تابع شرایط استان ها بودن است. هر چند اختیاراتی به دانشگاه ها در تصمیم گیری داده شده است اما باید تابع شرایط استانی باشند.

به گزارش ایرنا، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم روز ۲۱ بهمن ماه با اشاره به مصوبات پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرده بود که بر پایه این مصوبات، کلاس‌های عملی دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خارج از شهرهای قرمز و نارنجی که نیاز به خوابگاه ندارند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

به گفته وی در این مصوبه آمده است: در صورتی که در هر اتاق خوابگاه یک دانشجو اقامت کند، استفاده از خوابگاه نیز مانعی ندارد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها