همتی:

احتمال افزایش مناطق پرخطر در هرمزگان؛ محدودیت‌های زرد و نارنجی در هرمزگان اعمال می‌شود



استاندار هرمزگان با بیان اینکه احتمال افزایش یک یا دو شهرستان به وضعیت نارنجی(پرخطر) وجود دارد، گفت: موج شدیدی از ابتلا به کرونا را در استان پیش رو خواهیم داشت و اگر مراقبت و همکاری نداشته باشیم، هرمزگان به مدت طولانی و چند ماه درگیر این موج از بیماری کرونا خواهد بود.
به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی عصر امروز ۱۴فروردین در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: اکنون شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، بندرلنگه، قشم و میناب در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند و احتمال اضافه شدن یک یا دو شهرستان دیگر به این شرایط در روز‌های آینده وجود دارد.
همتی اضافه کرد: در شهرستان‌های «بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم» ادارات ارائه‌‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائهٔ خدمات با حضور ۵۰درصد کارکنان انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد همچنین در این شهرستان‌ها «مشاغل گروه۳ و ۴ تعطیل هستند» و سایر مشاغل سطح یک و دو باید با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.
تا زمان خروج از این وضعیت «ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ها به سایر شهرها ممنوع است.»
استاندار هرمزگان تصریح کرد: در سایر شهرستان‌های استان که در وضعیت زرد هستند فقط مشاغل گروه۴ تعطیل خواهند بود. 
در این شهرستان‌ها کل کار کارکنان ادارات خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائهٔ خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد.
همچنین ممنوعیت تردد شبانه خودروها در تمامی شهرستان‌های استان ، از ساعت ۱۰شب تا ۳بامداد اعمال می‌شود.
به گفتهٔ استاندار، با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به شرایط موجود، «برگزاری هرگونه مراسم عروسی به صورت جمعی در استان ممنوع است» و مراسم‌ها تنها باید به صورت محدود با حضور نزدیکان خانواده و با رعایت پروتکل‌ها انجام شود و همچنین مراسم‌های ختم با تجمع و حضور افراد نیز ممنوع است.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی، ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف نیز در استان از برگزاری جلسات و مراسم‌های غیرضروری پرهیز کنند و جلسات ضروری نیز با حداقل حضور افراد و رعایت تمامی پروتکل‌ها باید برگزار شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها